Ik was vandaag in Düren. Staat een vrij matige editie, zoals hierboven besproken. Ik snap na vandaag nog maar weer minder goed waarom men niet met dynamische ritprijzen werkt op de kermis. Er liep best wat volk ondanks de regenbuitjes, maar ik heb de Gladiator in een uur denk ik 6 x zien draaien met 2 of 4 mensen erin. Ritprijs 8 euro. Vraagt ie er 5, dan stappen wellicht meer mensen in. 20 × 8 euro is 160 euro in een uur. 40 × 5 euro is 200 euro in een uur. Same story voor het spookhuis van Sipkema. Maarliefst 6 (!) euro per rit, nauwelijks animo. Break Dance voor 5 euro, wilde Maus voor 6 euro.. Ik snap dat de Dürenaar in een wat minder welvarend stukje NRW dan alleen nog maar komt kijken naar de kermis. 4 man in een karretje en je mag 24 euro achterlaten. Daar kook je in Duitsland 2 avonden voor. Voor wie organiseren ze die kermis dan eigenlijk nog? De wethouder die graag dik wil doen dat hij weer 200 zaken op zijn 340 dagen van het jaar kale pleintje heeft staan en er volgens diverse kranten dan alsnog 70k op bijlegt?