GhostRiderPeter
Ik ben eigenlijk wel een fan van een goede Krakauer of beter nog een Käsekrainer (die laatste - Oostenrijkse worst - zie je eigenlijk nooit in Nederland en was zelfs tot een paar jaar geleden niet eens op Duitse kermissen in de buurt te krijgen). Maar voor de prijzen die ze in Nederland voor een Krakauer vragen… Het verschil is enorm geworden. Twee keer zo duur…
En zelfs in Duitsland zijn er kermissen waar ik bij de kraam van de plaatselijke slager die worst koop. Een stuk goedkoper en vaak nog smakelijker ook.
Maar iets dergelijks zie je in Nederland toch ook. Het prijsverschil tussen de plaatselijke snackbar en de frietzaak op de kermis is flink. En dan heb ik het nog niet eens over zoiets als hoeveelheid en kwaliteit.
Vandaar dat ik het op de Nederlandse kermis maar bij een Berlinerbol hou. En er zijn toch wel grote verschillen in de kwaliteit daarvan. Hier in West-Friesland reist een containerkraam, zonder veel opsmuk, die weliswaar geen hele grote, maar wel een heel lekkere heeft tegen een goede prijs.
Prijs - kwaliteitsverhouding prima. En daar gaat het toch om, voor mij dan.