Ruben-kermisfun Het is weer zover! Mijn thuis kermis gaat bijna beginnen. Terwijl jullie in Nederland kijken naar Uden en Tilburg. Heb ik weer recht voor mijn deur, de grootste kleinste dorpskermis. Dit jaar zonder een tweede grote zaak. Want het graspleintje wordt dit jaar gebruikt voor het kermiscafé. De eerste transporten druppelen stilletjes aan binnen. Dit jaar staan er maar liefst DRIE balgooien-achtige zaken. Een beetje teveel van het goede.. Wordt vervolgd! 😃
Ruben-kermisfun Vandaag een kleine update: de lambada “Toxic” staat vanaf dit jaar op gemeentelijke grond. Dat wil dus zeggen dat hij na drie jaar op privé terrein (zonder contract) nu eindelijk een contract heeft voor de komende drie jaar. Al vind ik zijn vorige plaats beter.. 🧐 Daar zag je hem staan op elke hoek van het dorp. Nu staat hij een beetje weggedoken. Voor de rest is het wel een prachtige plaats zo onder kerktoren. Het meeste is al aanwezig, enkel het lunapark en het laatste kraampje moet nog komen. Maar ze hebben nog tijd tot zondag. 😆
GhostRiderPeter Ruben-kermisfun Dat wil dus zeggen dat hij na drie jaar op privé terrein (zonder contract) nu eindelijk een contract heeft voor de komende drie jaar. Dat wil dus zeggen dat jan en alleman doodleuk een attractie ken neerzetten op privé terrein en open gaan zonder enige vergunning?
Ruben-kermisfun GhostRiderPeter Gemeente moet nog altijd toestemming verlenen, de uitbater betaald dan ook twee keer pachtgeld, aan de eigenaar en aan de gemeente. Je mag dan ook geen stroom gebruiken van de gemeente. Daar zitten best veel voorwaarden aan vast. Je kan op privé terrein geen contract krijgen, je kan het vergelijken met een blauwe zone.
Ruben-kermisfun Houtvenne “Zomerfoor” De kermis is ondertussen afgelopen, helaas was het een mindere editie met attracties maar zeker de bezoekersaantallen waren een pak minder dan anders. desondanks hebben de bezoekers weer genoten. De kermis is lopende van 20/07 tot 22/07 Locatie: J.Verlooyplein Grootvermaak: 1 Informatie: Dit jaar geen lunapark. Omdat de Lambada wat verstopt staat, doet hij zijn best om de mensen toch te lokken aar zijn attractie. Ondanks de pech dat er door omstandigheden dit jaar geen lunapark stond en dan nog eens inbraak bij het touwtje trek (dat is weggereden), hebben we drie dagen genoten van onze dorpskermis. Dit was het voor Houtvenne, op naar de volgende!