Kermisfan-Olaf Vandaag was het dan eindelijk zover, mijn jaarlijkse zomervakantie met de Tilburgse Kermis natuurlijk als highlight waar ik altijd weer een jaar naar uitkijk. Dit jaar, door de corona omstandigheden, geen grote kermis zoals we in Tilburg gewend zijn maar de kermis is omgedoopt tot “Vakantiekermis”. In eerste instantie werd aangekondigd dat ongeveer 50 attracties zouden verschijnen, het worden er nu zo’n 70 volgens mij (de kermis bij de Zeven Geitjes heb ik dan niet meegeteld). Om 20.00 uur mocht er opgereden en gebouwd worden. Echter was er ook al wat actie voor 20.00 uur. Het Reuzenrad bij de Spoorlaan mocht sowieso al wat eerder starten. Hiervoor hoeft ook geen weg te worden afgesloten. Nou deze twee weken ben ik weer blij naar de Tilburgse Kermis te kunnen. Al is het gevoel toch net ff anders dit jaar. Maar goed, het is natuurlijk wel mooi dat er wat is. Want helemaal niets, dat kon natuurlijk ook niet. Ik moet zeggen, het is de gemeente toch maar mooi gelukt om dit te regelen. Ze hadden ook niets kunnen doen. Er staat wel flink wat grootvermaak, misschien zelfs wel iets te veel van het goeie… maar als liefhebber zeg ik: TOP! Morgen om 14.00 uur gaat het ook op het Besterdplein nog beginnen met de opbouw.
RoodwitterJeroen Bedankt voor de eerste opbouw beelden, Olaf. Ook de Around the World en de Dance mix van Otten aanwezig, Mooi!
Ezra Ben er gisteravond ook even geweest, kwam langs de terugweg langs Tilburg en het doet geen pijn even uit te stappen. 1 ding viel mij op, dat is dat de chaos precies voor de ingang van het koningsplein staat. Moet het koningsplein via een andere route bezocht worden?
Ralph Ezra ja dat klopt het Koningsplein moet je via een andere route bezoeken het worden 3 aparte pleinen
Rob123 Heerlijk om weer actuele bouw fotos te bekijken. Fijn dat het feest in Tilburg wel door gaat. Helaas heeft mijn stad niet de ballen om de kermis door te laten gaan terwijl ze het ideale terrein al hebben.
Discosmash-Leo mooie reportage! ook ik ben blij dat Tilburg dit jaar toch doorgaat, als is het niet zo groot, en zal de sfeer ook anders zijn
larsdezwarte03 is de reactor nou van boesveld of niet omdat er een vrachtwagen van hendriks hinzen mee rijd