MartijnH De zaterdag stond in teken van een bezoek aan Skylinepark, het park van de familie Löwenthal. Een park wat eigenlijk onderverdeeld is in 2 delen , het oude deel wat wel wat liefde kan gebruiken en het nieuwe deel waar ze laten zien hoe het ook kan. Vooral dit nieuwe gedeelte heeft paar mooie gedeeltes die mooi gethematiseerd zijn. Enkele oude kermisklassiekers, maar ook de hoogste zweefmolen ter wereld…. ja niet in dubai, niet in amerika maar gewoon in Bayern. Een condor die de mast mist waardoor deze als een soort turbo calypso draait en die wordt handmatig gedraaid waarbij ik een operator had die even alles op maximaal zette waardoor het eigenlijk nog best een leuke attractie was. De wildwasser III, die ook weer wat opgeknapt was en ook de Geisterschlange die van binnen nog mooi en werkend is maar van buiten wel wat liefde gebruiken kan. Leuk om eens geweest te zijn , herharlingswaarde…. nee niet echt.
Alex Leuk park, alleen de verkeerde plek in het land. En doordat het veel te weinig bezoekers trekt, raakt veel in verval ondanks de financiële opstekers die ze soms hebben met behulp van bepaalde fabrikanten.
MartijnH Het probleem is vervangende onderdelen zijn haast niet meer te verkrijgen of waarschijnlijk te duur om het “even” te vervangen. De toren ligt blijkbaar ook nog achter het park opgeslagen zoals wel meer attracties en onderdelen.
Freek040 Skylinepark is echt het kermiskerkhof van Zuid-Duitsland geworden. Er staan hier zoveel zaken die veel beter tot hun recht kwamen op de kermis (met de Wildwasser III als grote voorbeeld). Hoe die Condor draait kan echt niet, maar de Condor in Slagharen staat ook al het hele seizoen stil en is nu vrijwel helemaal afgebroken. Ik ben bang dat de Condor binnenkort een uitgestorven (dier)soort is als dit zo door gaat 🙁
MartijnH Freek040 ik moet zeggen de Wildwasser ziet er beter uit als op de kermis destijds, alle poppen werken weer. Ze waren er ook duidelijk mee bezig. Sowieso is dat gedeelte ook het beste deel van het park waar ook wat aan thematisatie gedaan werd.