Met Hemelvaart is er altijd kermis in Wognum. Ik kijk er elk jaar weer naar uit. Niet vanwege de jaarmarkt, welke een van de populairste in de regio is. Ook niet vanwege de spectaculaire harddraverij, want ik mocht vrijdag gewoon werken. Nee, zaterdag is voor mij als hobbyfotograaf de leukste dag om de kermis te bezoeken. Zo zijn daar op het plein naast de AH de brandweerspelen. Altijd leuk om te zien hoe de kids verkleed als een heuse brandweerman of vrouw diverse “reddingstaken” mogen uitvoeren. Maar ook gaan ze zaterdag bij café Stam “Deunen” en daar hoort elk jaar een ander thema bij. Vorig jaar was het thema “Olympische Spelen”, en het jaar ervoor alles met een “S”. Nog nooit zoveel Smurfen bij elkaar gezien dat jaar, maar gelukkig was Gargamel niet uitgenodigd. Dit jaar was het thema “Stam Around The World”. Ik kwam onder andere Spaanse schonen tegen, een stel chinezen, de kerstman, die opvallend mager is in zijn vrije tijd, en de Paus! De Paus heeft na het doen van een schietgebedje plaats genomen in de La Bamba, die halverwege de rit heel toepasselijk witte rook produceerde. Het was weer een leuke middag op deze gezellige kermis. Wat mij betreft tot volgend jaar😉