PeterCenturion Ook in Hoogkarspel is het met Hemelvaart kermis. En ook hier geldt (zoals op zoveel Westfriese kermissen: “never change a winning team”. Dus ook hier dezelfde zaken als vorig jaar. Maar dat maakt de mensen hier niets uit, want het was gezellig druk, ondanks de frisse wind.
Onno Ik ben een beetje aan het spelen geweest met drone en videobewerking. Merk dat je doelgericht opnames moet maken om eigenlijk het plan van aanpak in beeld te brengen. Aldoende leert men maar het begin is er
Johan-Knijn Gistermiddag ben ik even in Hoogkarspel geweest. Ik was in de morgen naar Medemblik gereden voor het truckfestival, waar ik mijn nieuwe tweedehands lens mooi uit kon proberen. Ik was daarna vroeg in Hoogkarspel, dus ik had ruim de tijd om even lekker een bakje kibbeling met patat te scoren. Daarna ben ik even op het plein gaan zitten. Al snel kwam het plaatselijke “kermis comité” naar mij toe, hij heette mij welkom en vroeg of hij op de foto mocht. Uiteraard was dat geen probleem, dus later ook nog even een fotootje van ’m in de zweefmolen gemaakt. Rick had het orgel weer in de zweef staan en kreeg daar volgens eigen zeggen leuke reacties op. Leuk om te horen dat het orgel de nieuwste muziek speelde zoals de nieuwe hit van Samuel Welten. Verder staat er zoals elk jaar weer een leuke kermis met dezelfde bekende zaken. Bij de Royal King kon ik mooi mijn nieuwe Sigma 24-35mm F2 uitproberen. Ik heb daar een Variabel ND filter bij aangeschaft zodat ik zelfs overdag wat langere sluitertijden kan gebruiken. Het is veel mooier om dit in de avond te doen, maar het werkt overdag ook. Goed om te weten. Foto’s: