Kermisfan-Olaf Vanmiddag was ik op de kermis in Zevenaar. Een prima kermis. Al hadden er in eerste instantie nog een Booster en een Doolhof bij moeten staan. Maar ik heb me er prima vermaakt een paar uurtjes vanmiddag. Het was lang geleden dat ik op deze kermis was maar het publiek in Zevenaar e.o. weet deze kermis nog goed te vinden.
Niels MutselMirella Deze kermis is duidelijk goed bezocht. Het viel mij ook al op dat er ineens veel meer forumleden in Zevenaar opduiken t.o.v. andere jaren 😉 Andere jaren moesten we al blij zijn dat er überhaupt een paar foto’s van Zevenaar gepost werden 😛 Ik ben blij met al die foto’s, maar ga zelf het ritje niet wagen. Ondanks dat er een mooie kermis staat opgesteld, is deze editie niet aantrekkelijker dan andere jaren.
sander1972 DirkJeroen Zo te zien, is er prima een kermis te organiseren. Met alle maatregelen die er bij horen, en houd men redelijk afstand
Roderic1986 MutselMirella Wat ik op de beelden zag en van een exploitant die daar staat hoorde heeft een groepje ‘kansenparels’ het weer eens verpest. Jammer, zeker als je hoort dat het twee groepen uit Arnhem en Doetinchem waren die op ruzie uit waren ipv lokale jongeren.
Maurice Roderic1986 Wat ik op de beelden zag en van een exploitant die daar staat hoorde heeft een groepje ‘kansenparels’ het weer eens verpest. Het wordt echt eens tijd dat het schorem wat alléén maar op het terrein aanwezig is om rotzooi te trappen van de kermissen af geschupt wordt door politie of beveiliging. Die zogenoemde “kansenparels” hebben ondertussen wel genoeg verpest dacht ik zo.
PeterCenturion In Engeland hebben ze daar jaren geleden al een hele slimme oplossing voor gevonden: 1 pond entree. Van de politie moet je het helaas niet hebben, tegenwoordig. Als ze al komen zijn ze met veel te weinig en blijven ze dan op een afstandje toekijken. De oorzaak ligt natuurlijk in het feit dat er veel te weinig politie op kleinere kermisterreinen te zien is. Het zou zo veel beter zijn als er pakweg drie, vier keer op een dag een koppeltje agenten zouden rondlopen over een kermisterrein.
Jay-RideMaster Afgelopen weekend konden we eindelijk weer naar de kermis, dus ben ik naar Zevenaar afgereisd. Eenmaal op het terrein aangekomen viel het me op dat het best wel druk was. Zeer goed voor de exploitanten (bezoekers deden ook daadwerkelijk wat), maar ik vond de kermis wel wat krap opgesteld, waardoor anderhalf meter lastig werd. Het was vooral een kwestie van je gezond verstand gebruiken, en op enkelingen na ging dat bij de meeste bezoekers goed. Had er verder niet zo’n probleem mee, maar vond het wel een leerpuntje voor de komende kermissen dit jaar. Als eerst kwam ik de Break Dance van Hoefnagels tegen en ik was net zo teleurgesteld als altijd. Eerste 2 minuten langzamer draaien dan een kinder draaimolen en daarna 2 en halve minuut een hele matige rit. Ook was er geen show en in de kassa zaten ze bijna alleen maar op hun telefoon te kijken. Aandacht voor de attractie en de klanten was er nauwelijks. Erg jammer. Vooral omdat er ook veel goede Breakers in Nederland zijn die nu letterlijk thuis niks staan te doen. Ik had die plek in Zevenaar aan bijna elke Break Dance exploitant wel gegund, behalve Hoefnagels. Daarna kwam ik de Disco Jumper tegen die in tegenstelling tot de Break Dance WEL goede ritten gaf. Lange ritten met een leuk showtje. Niks op aan te merken. Werd er best wel gelukkig van na maandenlang thuis zitten. Verder was het een prima aanbod voor een plaatsje als Zevenaar denk ik. Kermis is mij goed bevallen. Nu snel door naar de foto’s… Nieuwe verlichting? En voor degene die geïnteresseerd zijn in meer foto’s: https://ridemaster.jouwweb.nl/zevenaar-2020 Dat was hem voor nu. Volgende kermis wordt waarschijnlijk Tilburg. 😃 (Meestal niet zo’n zin in die kermis,maar nu we eindelijk in de corona tijd weer mogen en met de attracties die er komen heb ik er heel veel zin in!)
Distroyer-ashwin Forain-Paul ach zo is hij altijd geweest en zo zal hij altijd blijven ben ik bang. Ben blij voor de exploitanten dat er weer wat kermissen zijn. Al zijn het er veel te weinig. Aankomend weekend mijn eerste kermis maar eens bezoeken met de kleine. En als je in een risico groep zit, of bang bent dat regels niet nageleefd worden of kunnen worden. Dan kan ik alleen maar adviseren om lekker thuis de blijven en de gevaren niet op te zoeken.
Alex Covid-19 roept een hoop reacties op, waarvan velen begrijpelijk maar het lost allemaal voorlopig nog niks op. Welkom in de tijd van “ikke ikke ikke, en de rest kan lekker…….. ”. 🙁