Gisteravond eventjes op de kermis van Geel geweest. Het parkeren was (zoals hierboven al een paar keer vermeld) echt een drama. Uiteindelijk mijn auto aan de straat kunnen zetten in de buurt van de KMG booster. Er reden echt tientallen auto’s voorbij op zoek naar een parkeerplek.
Ondanks het parkeerdrama, was de kermis een topper. Wat een sfeer hangt er in Geel! De 3 bidules waren elkaar wel kapot aan het concurreren, vooral de Number One en Time Machine die zowat naast elkaar in dezelfde straat stonden. De hoofdreden voor mij om te gaan, was de Popcorn Party die ik al 19 jaar op mijn bucketlist had staan. Deze gaf voor 6 euro een vrij korte, maar leuke en gevarieerde rit. De Move It 32 steelt letterlijk de show van deze kermis. Dit is hoe je een kermisattractie moet exploiteren! Bij vrijwel elke rit werd er met confetti geschoten en ook de rookmachine en vlammenwerpers werden geweldig gebruikt. Hulde!
De Shake gaf ook een prima show. Waar ik minder over te spreken was, was de staat van de Break Dance. Deze stond zo kaal opgebouwd dat ikzelf weigerde om een ritje te maken (terwijl ik wel de intentie had om hem te gaan doen). Er was ook amper een show bij de ritjes die ik bekeek. Ik zag andere mensen er ook niet snel instappen, terwijl zaken als de Move It, Popcorn Party en de Polyp toch vrijwel telkens vol zaten. Zo zie je maar weer dat de uitstraling van je zaak belangrijk is!
Geel is, op het parkeerdrama na, echt een topkermis! Misschien wel 1 van de sfeervolste kermissen van België. Volgend jaar ga ik zeker kijken of ik weer een avondje die kant op kan gaan.