MartijnH Het is weekend en je verveelt je… dus even verdiept in wat te doen. De keuze viel voor dit weekend op de ZOO in Krefeld. Een middelgrote dierentuin met diverse diersoorten. plus Punten Goedkope entree (13 euro) en gratis parkeren Veel diersoorten waaronder ook Olifanten en Neushoorns. Dierentuin is veel aan het vernieuwen en dat is erg positief in de uitstraling min Punten Tijgers bleven deze zondag binnen Geen dwergnijlpaard te bekennen, zowel niet in het binnen- als buitenverblijf Enkele lege verouderde verblijven Het park is geen mega grote dierentuin en ligt midden in het centrum. Echt uitbreidingen zijn er niet mogelijk, het zou mooi zijn als de Savanne nog wat uitgebreidt wordt met wat diversere diersoorten. Enkele foto’s
MutselMirella Mooie groep flamingo’s! 😉 🙂 Er zitten mooie foto’s tussen, maar wel veel verblijven met beton. Ik word daar altijd wat sip van. Had ik ook in Antwerpen, in Artis ben ik nog nooit geweest.
RoelP Een tijdje geleden was ik in de dierentuin van Duisburg. Helaas moet ik me bij Mirella aansluiten want gaandeweg bekruipt me dan toch het gevoel dat we hier niet op een gezonde (lees diervriendelijke) manier met beesten omgaan. Over het algemeen zien de dieren er gezond uit maar je ziet ook dat er bij sommige de verveling toeslaat omdat de verblijven gewoon veeeel te klein zijn en geen uitdaging bieden. Ik keerde dus met een dubbel gevoel huiswaarts. Ik heb besloten om nooit meer naar een dierentuin te gaan ook al zullen de meeste dieren daar goed verzorgd worden!