Bij iedere kermis hoort er eigenlijk ook een naambord waar je onderdoor loopt. Aangezien er geen bouwpakketten van Faller of andere producenten leverbaar is werd het tijd eens weer wat te gaan experimenteren. Het idee voor het maken van een naambord bij de entree van de kermis is samen met @erikjohan1707 ontstaan en hebben we besloten een soort co-productie ervan te maken. Ik zorg voor het materiaal en Erik voorziet deze van verlichting. Hieronder het eerste stukje van dit project. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Het eerste begin: de letters heb ik met mijn eenvoudige 3D printer geprint en het ziet er nog best ok uit. Zeker omdat hier nog verlichting overeen komt is het niet erg als de letters wat oneffenheden hebben.

Daarna werd het tijd om de vakwerkconstructie te printen.

Helaas heeft mijn eenvoudige printer wat meer moeite met zo’n miniatuur vakwerkconstructie: veel rafelrandjes en het oogt niet bepaald strak. Ik ben toen op zoek gegaan naar een alternatief.

Het alternatief ben ik tegen gekomen op de website van Luetke Modellbahn. Daar hebben ze toevallig een prachtig miniatuur vakwerk als bouwpakket.

Dit bouwpakket is heel simpel in elkaar te vouwen en wat goede lijm erbij en het zit zo in elkaar.

Kijken hoe het staat met de letters erbij 😃

Er worden twee setjes gemaakt waarbij eentje bij Erik blijft 🙂

De constructie uiteraard in kleur spuiten.

Dan nog de bakken maken die onder de constructie komt, deze heb ik zelf in 3D getekend en geprint.

De onderdelen zijn inmiddels bij Erik terecht gekomen om verder af te maken; het plaatsen van de verlichting. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en @erikjohan1707 zal uiteraard hier het vervolg plaatsen 🙂