Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk de ontbrekende Led’s binnen gekregen. Gelukkig is er geen kleurafwijking en na nog ’n paar uurtjes solderen is de zon af. Maar wat ’n enorme klus was dat zeg. (Je moet er dus echt de tijd voor nemen en ondanks de moeilijkheidsgraad dit blijven zien als ontspanning.)
Ik ben erg tevreden met het resultaat mede omdat dit de eerste keer was dat ik met deze piepkleine dingetjes heb gewerkt. Iedereen die mij tips gaf om dit te bereiken wil ik hartelijk danken!
En dan is het nu tijd voor een paar foto’s.
Zoals je kunt zien wordt de stroomtoevoer gecombineerd met de bevestiging op de arm. Daardoor hoef ik niks te stekkeren en is de bevestiging stevig en een goede stroomtoevoer gegarandeerd.

En dan nog ’n foto van de achterkant. Ik heb bewust geen lakdraad gebruikt maar draad die ik over had van de Lemax-spotjes. Dat was net iets gemakkelijker solderen en de totale dikte blijft acceptabel. De draden heb ik met secondenlijm voor de eeuwigheid verlijmd… en daarna deze achterkant zwart gespoten.

Nu kan dit onderdeel terug op de attractie en kan ik verder met het belichten van deze zon vanaf de kassadaken zodat, naast de contouren ook het gezichtje van de zon straks enigzins zichtbaar is.