Vorige week, was het kermis in Nederweert. Hier stond dit jaar naar mijn mening een toch wat minder editie dan de jaren ervoor, maar het was er de zondagmiddag zeker niet minder gezellig. Voor mijn gevoel was het perfect kermis weer die dag, namelijk een graadje of 22 en dat merkte je gelijk op de kermis. Hier beginnen we op Budschop, een van de 2 pleinen. Eigenlijk ook het minste plein, naar mijn mening, maar ze proberen het hier ieder jaar toch goed in te delen. Zo stonden hier dit jaar de StarWars van Swinkels, de Bumper Palace Autoscooter van Swinkels, de Bomber Booster van Regter en de World of Living Dinosaurs van Velthuis-Mulder. Voor de kleintjes stonden hier de Swinging Coaster, de TeaCups en de Heliswing. Natuurlijk omdat er geen horeca ligt, kan je hier mooi die biercaroussel middenop zetten, wat een mooi central punt was van dit pleintje. Op naar het Raadhuisplein in het centrum van Nederweert. Hier liepen we langs onder andere de Viskraam, de Kamelenrace, de Pusher en de grijpers. Allemaal zaken die niet mogen ontbreken op de kermis in Nederweert. Zo komen we hier als eerste de Happy Farm van van de Wiel tegen, die hier dit jaar stond als funhouse. Draaien kan je in de Tropicana Rupsbaan van van Reeken-Verheijden. Ook staat hier de Dumbo van Haverman-Spelbrink. Een mooie Dumbo die we ook niet vaak tegen komen. Dan zien we een van de toppers dit jaar voor Nederweert. Namelijk de Base Jumper van Ernst/Pals. Een jumper met draaiende gondels, en die draaide hier lekker zijn rondjes. Al laatste grootvermaak komen we de Move It van Straub tegen, die er hier toch wel gewoon een feestje van maakte met lange ritten. Natuurlijk voor de kinderen mochten de Trampolines en Draaimolen niet ontbreken. Dus wel een complete kermis zo op 2 pleintjes. Laten we snel naar de plaatjes gaan, want ze zijn alweer van vorige week.
Veel kijkplezier……
Volgt nog een deel..