Moggel!
Of eigenlijk, goede nacht!
[/b] Er volgt een klein stukje tekst dat niets met de kermis te maken heeft. Toch wil ik dit wel vertellen, dus het is aan jou of je dit leest, of niet[/b]
Klein apart woord vooraf
Ik weet dat ik weer eens erg aan de late kant ben met het plaatsen van mijn foto’s, en dit keer ligt dat aan mijn werk, waar ik graag even kort (hopelijk in 1 alinea) wat meer over wil vertellen, zodat men wellicht begrijpt waarom mijn reportages over het algemeen later komen. Tuurlijk ben ik ook ziek geweest in het begin van het seizoen, en heb ik andere bezigheden, maar over het algemeen is mijn werk een grote factor waarom mijn reportages vaak laat verschijnen, en natuurlijk de tijd die er in gaat zitten.
Ik ben namelijk sinds een paar jaar ecologisch onderzoeker. Dit houd in dat ik van half mei, tot en met 31 augustus en van eind augustus tot begin oktober vleermuizen tel. Normaal gesproken stelt het vleermuisprotocol dat we inderdaad half mei beginnen, en dan op 15 juni moeten stoppen met de eerste periode. Maar in de praktijk beginnen we vaak 1 juni (omdat we vanaf die datum gecombineerd gierzwaluw en vleermuisonderzoek kunnen doen) en eindigen we 31 juli omdat we vaak in verband met het weer geen opdrachten kunnen uitvoeren, en deze dan later ingepland dienen te worden, waarvan we uitloop hebben tot 31 juli.
Hetzelfde geldt voor de tweede periode eigenlijk, maar dan met andere data.
In de maanden dat we geen onderzoek doen naar vleermuizen/gierzwaluwen, zijn er wel andere werkzaamheden binnen de stichting waar ik werk. Dus wat dat betreft ben ik vaak vrij druk met het ecologisch werk, en moet ik vaak echt tijd vrijmaken om de reportages te schrijven.
Kermissen bezoeken gaat makkelijker, aangezien we in het weekend vaak niet werken, alleen bij uitzondering. Maar doordeweeks worden we geacht, helemaal in het vleermuis seizoen paraat te staan om onderzoek te kunnen doen. Dit soms zelfs op de dag zelf dat je te horen krijgt dat je ’s avonds of ’s nachts ergens heen moet.
Onze stichting heeft als werkgebied heel Nederland, en heet (voor de geïnteresseerden) stichting niche (https://www.stichtingniche.nl/) en is gevestigd te Hardenberg. Dit jaar hebben we onder andere klussen in gemeente Twenterand, Dordrecht, Musselkanaal, Driebergen-Rijssenburg, en Hilversum.
Reken dus maar uit hoeveel reistijd hier in zit, en hou er dan rekening mee dat het altijd vanaf zonsondergang tot 2 a 3 uur na zonsondergang dient te gebeuren. Of vanaf 2 a 3 uur voor zonsopgang tot de zonsopgang zelf.
Maar goed, ondertussen zijn er al meerdere alinea’s. Maar dit moest me toch even van het hart. Mocht je hier meer over willen weten, dan weet je me vast wel te bereiken als je dit leest op kermisclub.nl. Of als je dit leest ergens anders (polypweb of kirmesforum) stuur me dan even een pm, en ik antwoord graag.
In ieder geval, nu echt naar de kermissen, en dus hou ik de intro kort:
Intro
Ik heb een paar weken terug 2 kermissen bezocht, waarvan de eerste het Sommerfest an der Gruga was, bij de Grugahallen te Essen.
Hier was ik vorig jaar ook, toen nog tijdens de grootste kinder vlooienmarkt van Europa. Maar vandaag was ik er op de zaterdag, toen de vlooienmarkt er dus niet was.
Ook dit keer stond er weer een erg goed aanbod, met als topper de breakdance no1 van Noack. Hier zo meer over.
De kermis was net een half uurtje open, en dat was goed te zien. Het moest nog op gang komen, zeg maar. Ook hier bij de autoscooter van Hanowski.
Virtual Shuttle movie 5d van Schulz stond er ook nog verlaten bij.
Evenals het prachtige Geisterhaus van Mikli.
Heb serieus gedacht om even in te stappen. Maar ik heb besloten een keer in te stappen op een drukke kermis. De kans is dan namelijk groter dat je in een loop spookhuis een betere ervaring hebt/krijgt.
Het 31 meter hoge reuzenrad dan van Gormans.
En de werkelijk waar schitterende music express van Noack. Echt een plaatje om te zien!
Wilde Maus van Barth had één van zijn eerste bezoekers van de dag.