Kijk aan! het begin begint er dan toch te komen!
en Roderic1986
Ik heb even geneuzeld op internet via mn telefoon en kwam bij een artikel, ik dacht in het AD uit waarin duidelijk stond dat zolang er doorstroom van mensen is, dus op een kermis of braderie, er geen limiet wat betreft het aantal bezoekers is.
En ook dat zolang er 1.5 meter afstand gehouden kan worden, er geen mondkapjes gedragen hoeven worden aangezien het in de buitenlucht plaats vind.
Voor zaken als een polyp, breakdance en dergelijke is dit makkelijk in te vullen. 1 persoon per gondel (tenzij je mensen uit een gezin bij elkaar zet) Maar voor zaken als een sound machine, reactor, toxic wordt het al iets lastiger, omdat daar de gondels meerdere personen toe laten normaal gesproken. Je zou dan kunnen zeggen steeds om en om een stoel leeg en bezet.
Echter voor botsauto’s of een funhouse zie ik de grootste problemen. Want bij botauto’s kan je vol op elkaar klappen, en bij een funhouse kun je wel 1 tot 5 mensen per keer toelaten, maar wie zegt dat mensen binnen ook echt 1.5 meter van elkaar af blijven staan?
Echter, echt top dat Tilburg en Eindhoven al aangekondigd hebben te gaan draaien, al dan niet in aangepaste vorm! Ik ben er weer bij!
Edit:
Nog even een andere gedachte. Aangezien het nog wel even duurt voordat Weert normaal zou gaan draaien, lijkt het me toch dat er in Weert een voltallige kermis kan komen te staan.
Wellicht dat je aan de kant van de Dries er nog het Beraplein erbij kan plakken, en dan heb je al een behoorlijke ruimte erbij om alles te waarborgen. Mocht dat niet voldoende zijn, zou je ook nog het Wilhelminaplein erbij kunnen betrekken, maar dan zit je er mee dat je de Driesveldlaan over moet, dus misschien is dan een combinatie van de Korenmarkt en de parkeerplaats van de Beekpoort mogelijk, of de Korenmarkt en het Collegeplein.
Dit is echt een hersenspinsel van mij, maar lijkt me toch dat met de mogelijkheden die ik heb aangegeven het echt wel mogelijk is een voltallige 1.5 meter kermis te organiseren MET alle rand activiteiten er omheen 🙂