Zaterdagavond ook geweest en gestart met een overheerlijk avondmaal bij Cafetaria ‘de Smickel’, vlakbij het NS Station Best, echt een goede zaak, ruim aanbod aan schotels en betaalbaar, kortom een aanrader!
Aangekomen op de kermis viel ons de opkomst op vanwege de combinatie slecht weer en voetbal.
Nog nooit in jaren zo rustig gezien in Best op de kermis (voor Best begrippen dan wel te verstaan).
Voor 21.00 liep er op zich aardig wat volk.
Zeer opvallend zeer weinig belangstelling voor Bon Voyage en de Around the World XXL terwijl dit toch 2 toppers van fotmaat zijn.
Op de een of andere manier vond ik Bon Voyage niet goed tot z’n recht komen op die plek zo tegenover de Autoscooter.
Tevens de ATW XXL stond welliswaar als eindzaak maar toch op de een of andere manier was dit plein het net niet naar mijn mening.
Vergelijking, 2 jaar geleden stond hier de Haunted Mansion en de Fire Department en volgens mij niets in het midden (nu dus 2 containerzaken). Op de kop stond Toen het Europa Rad volgens mij welke beter tot z’n recht kwam i.v.m. de ATW XXL.
Misschien heeft de ritprijs ook te maken met mindere klandizie want voor de Bon Voyage betaalde je €4 terwijl een ritje Time Machine Coaster slechts €2,50 kost wat natuurlijk een zeer nette prijs is voor zo’n zaak dus ik volg ff die €4 niet. De ATW XXL weet ik de prijs niet van maar ik schat in dat deze ook voor boven de €2,50 draait.
De Power Dancer en de Power Polyp ook slechts €2,50 en de rit was eigenlijk nog niet eens zo heel kort, bij beide een lekker showtje en meerdere keren rook, heerlijk.
De Entia en de Apres Ski Party volgens mij nog minder, slechts €2 en dit voor een rit die gewoon evenlang duurt in dit soort loopzaken i.t.t. een draaivermaakzaak. Zeer netjes allemaal.
Verder staand hier natuurlijk de 5 ‘Unieke’ draaizaken van Nederland, ja echt, ze staan er allemaal. Dit kunnen naast Tilburg en Weert volgens mij geen andere Nederlandse kermissen zeggen.
En idd ook de plaatsing van de afterburner is nieuw, je ziet hem al van ver z’n rondjes slingeren en de Rupsbaan van Wijnants ook echt goed over nagedacht, komt goed tot z’n recht en komt groter over. Hier stond normaal een kinderzaak.
Ja de conclusie is dat er gewoon een topeditie staat die hopelijk voor de exploitanten door het weer en de voetbal toch goed uit heeft gepakt en ze morgen kunnen vertrekken met een goed gevulde boterham.
Over boterhammen gesproken, ik had het idee dat het eten en drinken ook een tikkeltje goedkoper was dan op andere kermissen, een blikje fris voor €2 i.p.v. een belachlijke €3 en een oliebol voor €1,20 i.p.v. €1,50 en een wafel voor €3 i.p.v. €4. en ze smaakten nog goed ook, ook niet geheel onbelangrijk.
Kortom, we hebben ons vermaakt op deze zeer nette editie van de kermis in Best 2024.