Moggel!
Een stuk met de trein, en een stukje later met de metro/tram, kwam ik aan bij de Schützenplatz in Hannover waar er dit keer de voorjaarseditie van de kermis stond.
Ik ben hier de zomer van 2022 ook geweest, vooral omdat de Police Department van Koevoets & de Vries toen in premiere ging.
Laatstgenoemde stond echter ten tijde van deze kermis in Berlijn, en dat is toch net wat te ver weg voor 1 dag, maar Berlijn staat sowieso nog wel op het wensenlijstje, omdat de lijst daar vaak best goed is.
De voorjaarseditie van de kermis hier in Hannover was ook best goed besloot ik tijdens mijn ronde over deze kermis. Ik wist van te voren eigenlijk niet wat er stond, en was dus best verrast van het aanbod.
Een paar zaken waren zelfs helemaal nieuw voor me, en wat ik daarvan zag, beviel me goed!
De Mondlift van Zettl stond gelijk aan het begin van waar ik binnen kwam. Prachtige klassieke molen, met nog altijd ijzersterke ritten! Bedenk je eens even in dat deze molen al in 1976 gebouwd is, en deze nu nog zonder problemen op de reis is!
Scooter 1 van de 4 (en in mijn ogen dus eigenlijk 1 teveel voor een kermis van deze grootte) Music Hall van Armbrecht.
Ik besloot het rondje tegen de klok in te lopen, en kwam dus vrij snel langs deze topper! De Nightstyle, eveneens van Armbrecht!
Een heuse klassieke Discovery van KMG. Opzichzelf al een bijzonderheid heden ten dage.
Maar vooral deze Nightstyle met zijn shows! De operator laat je in eerste instantie denken dat ie maar wat doet. Maar dat is volledig onderdeel van het plan. Op een gegeven moment namelijk wordt de operator eigenlijk van een soort kluns, een soort doorgedraaide professor, die er alles aan doet om de mensen in zijn machine een rit te geven die je niet snel meer vergeet! Echt geweldig!
Op een kermis van deze grootte mag een groot funhuis natuurlijk niet ontbreken. Dus stond er dit keer de Crazy Island van Schneider.
Het is een mix van een prachtig funhuis gecombineerd met vrij matige delen. De uitbouw hier aan de voorkant is echt mooi, met goede en leuke hindernissen.
Echter aan de binnenkant, vind ik hem vrij matig. En ik weet dan ook niet goed of ik hem durf aan te raden, of niet. Wellicht gewoon een keertje doen om hem gedaan te hebben. Maar verder zou ik er niet zo snel weer in stappen eerlijk gezegd. Maar nogmaals, de uitbouw aan de voorkant is echt goed!