Moggel!
Normaal gesproken ben ik altijd wat aan de late kant met het plaatsen van reportages, hoewel dat de laatste tijd wat beter gaat, sinds ik niet meer alles hoef op te zoeken in een database.
Vooral de kinderzaken was een gepuzzel, en mede doordat ik die niet meer opzoek, kan ik nu sneller reportages plaatsen, ondanks dat het soms alsnog langer duurt vanwege andere bezigheden.
Vandaag echter niet!
Afgelopen zaterdag met de zomerse warmte buiten, was ik vroeg wakker en na wat vergelijkingen, gepuzzel en afwegingen besloot ik de gok te wagen en een enorm strak schema te hanteren.
Dit schema zou mij in het gunstigste geval 6 bezoeken aan een kermis opleveren. 5 in Duitsland, allemaal op behapbare reisafstand van elkaar, en 1 in Nederland.
Uiteindelijk zijn het 5 kermissen in totaal geworden, omdat één kermis in Duitsland niet ging vanwege het uitvallen van een trein.
Dus, Wir starten met een kleine kermis in het Pitoresque Oldenburg, genaamd Osterland.
Deze kermis bereikte ik slechts een half uur na de opening welke al om 11 uur in de ochtend plaats vond.
Aangezien er hier slechts 2 grootvermaak stonden, behandel ik even wat meer kleine attracties, waaronder deze trampolines die bij de ingang stonden.
Iets verderop bevond zich een konvooi.
En weer iets verderop stond een VR beleving.
Gormmans & Sohne stonden er met 1 van hun raderen.
En als afsluiter wat attracties betreft bevond zich er deze pony rijden, welke ik van een andere eigenaar later vandaag nog een keer zal tegenkomen.
Dit was de Osterland kermis in Oldenburg. Klein maar fijn zullen we maar zeggen.
Als het goed is kom ik later dit jaar weer in Oldenburg, maar dan voor de Kramermarkt!
Nu door met de s-bahn (niet de intercity, welke je ook kan nemen tussen Norderland en Bremen met het Deutschland ticket) naar Bremen, waar de kermis echter nog gesloten was.