Moggel!
Volgende stop was dus - zoals gezegd - de paaskermis in Enschede, welke al sinds jaren op mijn programma staat.
Echter is het al heel wat jaren geleden dat de line up zo goed was als bij deze editie. Dat was namelijk in het jaar dat de Reactor van Moonen in premiere ging op deze kermis, en er ook de Top Spin van Straub nog stond. Volgens mij ging die toen ook in premiere overigens.
Dit jaar was het de beurt aan opnieuw twee debutanten, waar er één van pas later open ging in verband met een keuring die afgelopen donderdag plaats vond.
Toch mocht die afgelopen vrijdag dan eindelijk open, en zo had ik besloten pas het laatste weekend af te reizen.
Toevalligerwijs kwam het dus zo uit dat ik de paaskermis in Enschede vanavond nog kon bezoeken, en achteraf ben ik enorm verheugd dat ik dat heb gedaan. Want deze kermis was misschien wel de beste van de dag. Nagenoeg alles klopte hier op de kermis. Dus… Geniet!

Als eerste stond er eigenlijk ook een premiere. Althans, de Tornado is niet meer van v/d Wiel, maar nu van Cameron. En dat is een behoorlijke vooruitgang vind ik. Want de ritten zijn nu nog beter, en vooral de shows zijn nu echt dik in orde!

De grootste familieachtbaan van Nederland, de Family Coaster van Buwalda.

Ik moest echt even wachten op bovenstaande foto, want de trein haalde maar net het begin van de afdaling. Ik heb gelezen dat ie soms niet meer die afdaling haalt. Dus wat er mis is, moet zo snel mogelijk gefikst worden lijkt me!

Misschien wel de mooiste polyp die er in Nederland rondreist.

Helemaal in de avonduren komt deze Happy Spider van Brunselaar echt tot zijn recht!

De ritten en de shows waren vandaag overigens dik in orde. En dat bleek bij veel meer zaken het geval.

Rotte appel aan de boom was dan eigenlijk deze Happy Farm van v/d Wiel. Nauwelijks verlichting, en van wat ik kon zien deden vrij veel hindernissen het niet. Jammer, want opzich is het nog niet eens zo’n heel slecht huis. Best een uniek parkour heeft die ook. Wat het dan is? Ik weet het niet, en wil ook niemand vals beschuldigen. Maar het valt me al een tijdje op dat dit huis niet meer is, wat het ooit is geweest.

De Jumbo van Stroucken maakte een van zijn laatste rondjes vanavond.

En de Race-O-Rama van Straathof was eigenlijk al gesloten, terwijl die toch nog open was.

Maar dan! Ik zag hem vanuit de trein al draaien! Nederlands nieuwste aanwinst. Net door de keuring, en nu dan ein-de-lijk open! Energizer van Moonen!

En wat voor een machine is dit zeg! Fantastisch gewoon! Ik kan me voorstellen dat dit type molen bij vele geliefd is!