Circusweb .nl heeft trouwens nu ook een eigen modelbouwforum , ziet er leuk uit , maar dat terzijde.
Mijn orgelwagen is klaar , de complete reportage staat op Themepark.nl omdat ik weet dat daar nog steeds trouwe volgers zijn die ik niet teleur wil stellen , ik denk dat ik de enige circusbouwer ben op dit forum , tussen al dat kermisgebeuren valt dat misschien juist op al zou het voor mij leuk zijn als er meer waren.
In tegenstelling tot de kermis kent het circus maar zeer weinig draaiorgels , toch waren ze er wel want Tony Boltini en Herman Renz hadden er een en Circus Roncalli heeft nog steeds een bijzonder mooi exemplaar.
De constructie van deze wagen leek vrij eenvoudig maar was het niet , de voorkant van het dak moet opklapbaar zijn omdat de kuif van het orgel uitgeklapt moest kunnen worden , maar ook het dak in zijn geheel moest er af kunnen omdat ik bij de laadruimte moet kunnen komen , als je dan niet oppast krijg je een rommelige constructie.
verder heb ik voor de verlichting schijnwerpertjes gebruikt van Lemax kerstverlichting en voor de omlijsting een led chain eveneens van kerstverlichting , je hebt dan sowieso te maken met twee batterijhouders en de omlijsting moest beweegbaar zijn .
Dat is allemaal opgelost , de kermisbouwers gebruiken vaak geavanceerde led systemen maar dat wordt voor mij meestal te duur , dit functioneert goed en is goedkoop.
Het orgelfront laat zien dat het een Wilhelm Bruder orgel is uit Waldkirch maar dat is het dus niet hoewel ik heb geprobeerd door de beschildering en het instrumentarium aan te passen dit te veranderen .
Maar geheid dat er kenners zijn die zeggen “ja maar dat is de drie pruiken van Perlee uit Amsterdam” en dat klopt dus
de leek ziet dat echter niet dus we laten het zo .
Bekijk de foto,s als je wilt en laat maar weten wat jullie er van vinden.
Gr Chris.