Hallo!
Seizoen 2023 is goed en wel afgelopen, en nu in 2024 valt het carnaval vroeg, en is het nieuwe seizoen alweer begonnen.
Dat betekent dus dat het kermis seizoen van dit jaar ook een vroege start kent, en voor mij is dit dus, niet anders.
Echter wil ik jullie eerst nog even meenemen naar vorig jaar, waar ik toch nog een toetje heb weten toe te voegen aan het lange seizoen.
Als eerste kermis 71 van dat respectievelijke seizoen, met de winter editie van de Dom-Kermis te hamburg, oftwel de Winter dom.
Hier ben ik afgelopen zomer ook geweest, in combinatie met de Stöppelmarkt te Vechta, en dat was me zo goed bevallen, dat ik besloten had om weer terug te keren met de Winterdom.
En ook, straks met de Frühlingsdom, ben ik weer van plan af te reizen naar het hoge noorden van onze oosterburen.
Maar goed, genoeg gepraat hier in het voorwoord. Tijd voor een reportage die begint in de late schemering, en eindigt als het al volledig donker is.
We starten met de Geister Fabrik van Rasch, welke ik nog altijd op de planning had staan om te doen. Vandaag was het zover.
6 euro moest ik aftikken voor mijn penning, maar heel erg gespannen was ik niet. Ik wist op voorhand al dat het niet zo heel veel voorstelde.
Aan de buitenkant ziet een spookhuis er vaak veel beter uit dan dat ie aan de binnenkant is. En ook hier was dat niet anders.
Eigenlijk het enige spookhuis dat ik kan bedenken die aan de binnenkant ook mooi is, vind ik, is de Geisterstadt. Dat is echt een fantastisch spookhuis!
Maar goed, Geister Fabrik dus. Wat tegelijkertijd ook een shooter is. En tja, het hielp ook niet echt mee dat de medewerker een stuk chagrijn was, en ik het nog even met hem aan de stok kreeg omdat ik andere mensen voor liet, zodat ik in het volgende treintje voorin kwam te zitten.
Al met al: Leuk om te hebben meegepakt, maar niet voor herhaling vatbaar.
Car Wash, van Horlbeck stond er als eerste fun huis. Leuk, klein, schattig en fleurig huisje!
De kermissen in Hamburg hebben redelijk veel van dit soort attracties: Een treintje voor kinderen. Dit was de eerste, genaamd Hanse train.
Der Ãœberbreaker! De nummer 2 van Dreher!
Dit was, is, en blijft de beste break dance die men kan vinden op onze planeet. Zelfs nadat die is terug geschroefd.
Wilde Maus XXL van Eberhardt stond er als eerste achtbaan.
Desondanks een standaard wilde muisachtbaan van Mack, met als twee extra hoge vallen als toevoeging. Maar wat ik vooral de moeite waard vond, toen ik hem deed was het funhuis parcours in de wachtrij.
Maar het blijft toch een forse jongen hoor, deze Wilde Maus XXL!
Zoals gezegd, ik blijf fan van deze kinder wellenfliegers.
Voodoo Jumper was er ook. Misschien wel de beste Duitse Jumper die er is.