Ruben-kermisfun De naam van dit topic zegt het eigenlijk al, maar volgend seizoen (ergens in het midden) maak ik 10 jaar reportages. Velen van deze reportages die voor 2019 zijn gemaakt, staan niet op dit forum. En daar brengen we deze winter verandering in! Dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal ga plaatsen, maar wel korte samenvattingen plaats. We starten met een terugblik op het seizoen 2023, meteen daarna gaan we terug in de tijd! Als jonge twintiger (door mij zakt de leeftijd van dit forum wat 😆) heb ik dit jaar vele kermissen in de Provincie Antwerpen & Vlaams Brabant bezocht. Ook enkele in provincie Limburg. Enjoy! 😁 Voor het eerst kwam de paashaas naar de paasfoor van Houtvenne. de meest gedeelde foto van 2023, een foto van de Mega Shaker. Het zijn dan ook schitterende paintings. Het frontje van de Paddington’s Kinder Circus De Deca Dance die nieuw was voor de troostkermis te Vilvoorde. Op die zelfde kermis konden we da aqau riesen polyp zien met zijn nood gondels. Een Nieuwe indeling op de Dorpskermis van Booischot. Op de Zomerkermis in Tervuren konden we voor het eerst het boven frontje zien op de autoscooter “American Dream”. Voor het eerst werd de kermis in Bevel voor de lens gezet, daar konden we vliegmolen “Fire Storm” vinden. Is het een vliegtuig? is het een Vogel? nee hoor! Het is de Saturn en de Pulse Factory op de “Junikermis” te Rotselaar. één van de velen kermistransporten, wat altijd wil zeggen dat er kermis is in de buurt. Grote drukte op “Braderijkermis” te Heist-op-den-Berg. Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun Onze toch wel kermismascotte “Crazy Marcel” De booster High Energy op de “Braderijkermis” te Heist-op-den-Berg Miep Miep, Zoef! (Ik hoor hier altijd het welgekende liedje) 😃 New York City! of was het toch Grootlo? 😉 Vliegen bij een Tornado, dat kan op de “Braderijkermis” te Herenthout. Rummen in Vuur en Vlam, door de Space Bob De Nieuwste Draaimolen van 2023 op de kermis te Pijpelheide Ondertussen toch wel echt een icoon, De Apollo! Zweven op de “Congokermis” te Balen-Wezel. De nieuwe Florida Bidule op de “Jaarmarktkermis” te Duffel. Proost op het nieuwe kermisseizoen! Dit was het jaaroverzicht van 2023. We hebben 134 Kermissen voor de lens gehad, dit was slecht een kleine samenvatting.
Ruben-kermisfun We gaan terug naar het jaar 2016 waar we naar Aarschot afzakken. Daar stond toen een top editie, met de Shaker, de lambada “Catch the Wave”, De Autoscooter, Funhouse “Brasilia”, en als topper de Nederlandse booster Hell Raiders. Dat was toen een groot succes met op de drukke dagen een wachtrij. In 2018 stond hij er trouwens terug. De foto’s zijn niet in de kwaliteit zoals we dat nu gewend zijn, ik was toen zelf nog een tiener dus verwacht niet de mooiste foto’s! Het is ook geen hele reportage maar een samenvatting, de helft ontbreekt zowat. We starten op de Grote Markt waar de Shaker als grootvermaak stond. Ik vond die zwarte gondels wel wat hebben, ik was het helemaal vergeten dat deze zwart waren. De opstelling is ondertussen hard veranderd omdat de grote markt verbouwd is. Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun We bevinden ons nu op de Bonenwijk Door de hele stad viel de booster op, ook als je op de ring reed, zag je hem van in de verte. Ik zie net dat ik er eigenlijk geen goede foto van heb.. Zonde! Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun Het Laatste deel van Aarschot kermis 2016 Sommige attracties staan al jaren op de zelfde plaats. Hier zien we de Cath the Wave, hij heeft ons landje ondertussen al lang verlaten. Als tiener moet ik erg onder de indruk zijn geweest van deze twee dames op de façade. 😃 Ook de kermis pony’s zijn ondertussen geschiedenis geworden. Hopelijk vinden jullie het wat. Dit was het, op naar de tijdmachine en dan gaan we verder in de tijd.
Ruben-kermisfun We blijven in het jaar 2016, Waar wij de Septemberkermis in Keerbergen gingen bezoeken. Ik zie dat ik genoteerd heb dat het maandagavond 19:30u is, hierdoor was het rustig op de kermis.. De Crazy Surf, staat er als eerste grootvermaak. Tja, ik zat in de puberteit denk ik.. Vliegmolen Galactica, Jammer genoeg al een aantal jaar niet meer reizend. :o Ik vond of nouja vind het één van de mooiste (kleinere) vliegtuigmolens. De autoscooter is het tweede maar ook meteen het laatste grootvermaak. Zoals je kan zien, is het niet de volledige kermis, enkele foto’s heb ik nog proberen beter te maken, maar dat is niet gelukt. De foto’s van de begin jaren, daar ben ik achter de schermen nog mee bezig. Even geduld dus 😉 Dit was het, op naar de tijdmachine en dan gaan we verder in de tijd.
Ruben-kermisfun We zijn in het jaar 2017, waar de Septemberkermis in Baal bezoeken. Het jaar waarin de booster High Energy er stond. Jammer genoeg eenmalig. Altijd leuk om zo een grote attractie te zien in een klein dorpje! Baal, waar de kermisattractie hoger is dan de kerktoren. 🙃 Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun Ik krijg toch wat nostalgische gevoelens, deze ziet er anno 2023 heel anders uit. Dit was het, op naar de tijdmachine en dan gaan we verder in de tijd.
GhostRiderPeter Ruben-kermisfun Ik krijg toch wat nostalgische gevoelens, deze ziet er anno 2023 heel anders uit. Wat mij op een idee voor een nieuw te openen topic voor je brengt (of een ieder ander met een fotocollectie door de jaren heen) Foto’s van attracties x - jaar terug en anno nu 🙂 Leuk topic dit Ruben, ik kijk uit naar de volgende jump in time 😉
Ruben-kermisfun GhostRiderPeter Verdorie, je bent me voor 😆. Het zelfde idee speelde ook in mijn hoofd. Het is altijd leuk om zulke veranderingen te zien. Dat topic moet geopend worden! 😀
Ruben-kermisfun We zijn in het jaar 2015, waar wij de Septemberkermis in Hulshout bezoeken. Op het toen nog oude Gemeenteplein. Met voor de jeugd: Autoscooter “Top Drivers”. Een leuk vliegtuigmolentje, dat denk ik niet meer bestaat. Deze reist momenteel ook niet meer.. Zonde! Dit was het, op naar de tijdmachine en dan gaan we verder in de tijd.
Ruben-kermisfun Wij zijn weer eens in het jaar 2016, waar we ons bevinden in Leuven. Vandaag krijgen jullie niet één maar wel vier, ik herhaal VIER! reportages van in het verleden. We starten in Leuven, mijn favorietste kermis.🙃 De free style, die er toen als schommel stond. Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun Hello Marilyn Monroe😉 Pief poef paf en je …. Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun Alleee hop, daar gaan we nog een keer lekker op en neer! Ik was dit leuk spookhuisje helemaal vergeten. Geen flauw idee wat er mee gebeurd is. 🤔 Marilyn is grote fan van mij, ze volgt me overal. Gekke Marilyn Monroe toch!😉😉 Dit was het, op naar de tijdmachine en dan gaan we meteen verder in de tijd. Even geduld!
Ruben-kermisfun Onze tweede stop in 2016, is in Lier op de jaarlijkse Novemberfoor. Hier stond toen: Bidule “Movie Star”, Autoscooter “American Bumpcars”, Flipper “Extazy”, Spookhuis “Ghost-Train”, de Free Style, Funhouse “Crazy Rum Walk” Lambada “Crazy Surf”, Glazen Doolhof “Rainforst”, Booster High Energy. Jij bent er ook weer bij.😉 Met oudere reportages terug te bekijken, begint het toch weer te kriebelen om zulke foto’s te maken. Wat was het toch een prachtig zaak! Het was leuk om hem eens bij ons te zien, ik kan mij wel niet herinneren dat ik een ritje heb gemaakt..
Ruben-kermisfun Anno 2023 is de crazy rum walk reizende onder de naam Pool Party. Nog niet posten aub, er komt nog een deel!
Ruben-kermisfun Braderijkermis Heist-Op-Den-Berg 2018 Mijn tweede thuiskermis, altijd leuk toch?🙃Elk jaar wordt er uitbundig feestgevierd, met elk jaar een top kermis! in 2018 Stond er namelijk de Afterburner “G-Force” als topper. Ik heb een heli heli heli helikopter!🎼 Ik kom hem jammer genoeg veel te weinig tegen. Dit was het, op naar de tijdmachine en dan gaan we weer verder in de tijd.
Ruben-kermisfun Braderijkermis Heist-op-den-Berg 2019 In 2019 stond de Move-it op de Braderijkermis te Heist-op-den-Berg, ook de booster High Energy was weer aanwezig. Dit maal op het pleintje aan de Oude Godstraat. Dat werd ook zijn vaste plaatsje. Move You’re Body! Nog niet posten aub, er komt nog een deel!