Moggel!
Vooralsnog, bij deze de laatste serie reportages van dit jaar.
Wellicht dat ik nog een keer een topic maak met van alle 70 kermissen, 1 foto. Of dat ik wellicht alsnog naar Hamburg of Herne ga, maar als dat niet het geval is, zijn deze 4 kermissen van dit bericht, de laatste van 2023.
Allereerst ben ik afgelopen Donderdag naar Soest in Duitsland gereist, waar een kermis stond (want inmiddels is die afgelopen) die al jaren op mijn verlanglijstje stond.
Dit mede vanwege de grootte, en mede vanwege de oude binnenstad van Soest.
Ik moet zeggen dat het wat het kermisgedeelte het alle verwachtingen heeft waargemaakt, maar dat er, aan het begin van de middag, al hele massa’s dronken mensen te vinden waren, die sommige pleintjes en hoeken van straatjes dusdanig afsloten dat er echt geen doorkomen aan was op bepaalde punten. Ook na vriendelijk verzoeken even aan de kant te gaan, bleven ze gewoon staan. Dus toen ben ik maar gaan vertrouwen op het betere “elleboogwerk” wat gelukkig wel hielp.
Maar er waren dusdanig veel dronken mensen te vinden dat dat in ieder geval mijn beleving niet echt ten goede kwam.
Nogmaals, met de kermis was echt niets mis, en deze was ook echt top. Maar ik heb bijvoorbeeld het grote plein aan het water (waar volgens de plattegrond geen attracties stonden) over geslagen, want ik was wel een beetje klaar met het dronken volk.
En toch.. Volgend jaar hoop ik er wel weer te zijn, maar dan wellicht niet op de Donderdag.
Want over die Donderdag. Er was deze dag ook de traditionele paardenmarkt, wat maakte dat de kermis haar poorten al om 10 uur ’s ochtends geopend had. Dus wellicht is/was het een soort plaatselijke feestdag wat voor het dronken volk zorgde.
In ieder geval, genoeg geluld hier in de intro, tijd voor het verslag!
De trein bracht mij in een goede 2.5 uur naar hartje Soest, waar de lucht dreigend was, en waar er in het begin wat water uit kwam, maar het later gelukkig droog bleef. Desalniettemin vind ik de foto’s een beetje droezelig in deze serie, maar goed het is niet anders. In ieder geval stapte ik de trein uit, echt bijna letterlijk op het eerste plein met hier de Bayern Tower.
En daarnaast de kleine breakdance van Bonner. Jammer eigenlijk, want hier had de grote zeker niet misstaan.
Blijft natuurlijk wel een goede Breakdance dit!
Iskens no1, sloot dit plein af.
Ik heb ze eindelijk eens gekocht, en kan bevestigen dat ze best lekker zijn!
Rock & Roll van Deinert, een kmg x-drive, niet voor zwakke magen bedoeld, maar wel met een goede rit.
En uiteraard ben ik na de goede ervaring met zijn kleine broertje in Luik, ook hier even ingestapt! En deze is toch wel beter hoor. Hele toffe machine dit!
Excalibur stond een beetje weggemoffeld, haaks, en dan eigenlijk nog een keer haaks, op de looproute. Gelukkig is die groot genoeg dat je hem niet over het hoofd ziet, zullen we dan maar zeggen.
Het schijnt best zwaar te zijn, ze over de kop te krijgen.