Kevin Zojuist even in Made geweest 80% stond al opgebouwd. Altijd een leuke kermis lekker knus met voldoende horeca eromheen. Al meerdere malen de opbouw van de Cake-Walk van Roels gezien. Met alle respect maar het oogt altijd een beetje rommelig overal gebeurd iets. In de tijd van Reemer werd vaak (als er 2 opbouw dagen waren) op dag 1 de tent volledig gebouw plus het front, en dag 2 de binnenkant. Nu stond de tent overeind met alle zeilen onderling nog los, en werd er van binnen de vloer etc al gelegd. 2 mannen waren de front constructie aan het uitladen en op de weg aan het wegleggen. Zet het dan meteen in elkaar…? Het komt op volgorde uit de wagen. Het is verder niet persoonlijk voor Roels maar het valt me gewoon op. Hoop dat dit soort bouwpaleizen nog lang op de kermis te zien is…
LimBrabo-Wim Bedankt weer voor de fotos @Kevin , wat betreft die Cake-Walk heb ik het idee dat de hele attractie er niet op vooruit gaat ten op zichte van de tijd onder Jan Reemer, ook binnen mis ik een band, waardoor rechts een rommelhoek ontstaan is.
KermisKo Dat binnenpleintje waar de polyp staat moet je gewoon niet meer willen. Wat saai. Laat de breaker en polyp jaarlijks wisselen en ook de autoscooter met bv de Jumbo die er nu staat.
Bram029 KermisKo Plein volzetten net als paar jaar geleden inplaats van n straat afzetten met n schommel zal ook wel wat schelen denk. Aanbod is paar jaar geleden precies t zelfde geweest en toen was r opt plein meer sfeer als nu.
Kevin Bram029 Ben ik met je eens ja, voor het oog is het mooi die schommel op deze locatie. De horeca er naast wordt er zo wel meer bij betrokken. Maar het plein van de Scooter wordt wat vereenzaamend nu.
DirkJeroen Kevin Is ook goed voor de veiligheid! Er staken daar altijd veel feestend publiek over tussen het verkeer door. Andere plein is helaas wat minder geworden
Johan-Knijn Vroeger ging ik er ook nog weleens heen omdat er met de kermis twee dansorgels stonden. Allebei van het grootste type Decap. Helaas is het laatste grote Decap orgel gestopt met reizen, maar de Gebr van Rosmalen pakken soms nog weleens een kermisje mee met de “TorenMortier”. Dit orgel heeft jaren in Slagharen gestaan en daarna bij De Bie in Balen. Een aantal jaar geleden is het compleet gerestaureerd en kan het nu via Midi spelen als een 121t Decap. Dit orgel stond tijdens de kermis opgesteld in Café Het Tapperijke ter vermaak van de kermisgangers. De midi aansturing maakt het makkelijker om nieuwe muziek op het orgel te laten horen, geen boeken meer nodig immers. Hierbij twee video’s van orgelvriend Thijs. Het tweede nummer schijnt metal te zijn, maar of dat er lekker uitkomt moeten de Metal liefhebbers maar beoordelen.
Toine Kevin Daar kon je bij deze zaak wel op wachten eigenlijk. Ik begreep al nooit waarom ze na het sluiten dat gedecoreerde stuk nooit naar boven klappen.
Micha Toine dat gebeurt bij heel veel zaken niet. Je kan van iemand die een auto/vrachtwagen of wat ook bestuurd gewoon verwachten dat ze er mee om kunnen gaan
Toine Micha Je weet net zo goed als mij dat er een hoop piloten bij zitten die nergens naar kijken. Dus nee ik verwacht dat niet en zou het zekere voor het onzekere nemen. Vooral koeriers en distributie bedrijven die altijd haast hebben maken veel schade. Kijk alleen al maar eens naar die rijbewijs B bakwagens van Jumbo en AH die regelmatig een te laag viaduct raken of wat dan ook.
GhostRiderPeter Toine Je weet net zo goed als mij dat er een hoop piloten bij zitten die nergens naar kijken. Let wel ik zeg niet dat het in dit geval ook zo was, maar ja veel van die bestuurders kunnen enkel heel hard rechtuit rijden, hebben schijt aan verbodsborden want ik moet daar zijn dus geldt niet voor mij. Verder kijken ze dan niet dan de neus lang is want ik kon hier altijd met 60 haaks het hoekje om…. Toch in dit geval is het echt een linke hoek aan het front, niet enkel voor gemotoriseerd verkeer, ook voor fietsers en voetgangers 🫢
PeterCenturion GhostRiderPeter Eens. Als je even niet oplet ben je ook als voetganger de sjaak. Als je de wetgeving bekijkt, constateer je dat de exploitant hier ofwel dit front moet inklappen, dan wel onder het front een hek moet neerzetten als de zaak gesloten is. Hier is namelijk sprake van een gevaarlijke situatie en je bent als ondernemer verplicht schade te voorkomen als dit redelijkerwijs mogelijk is.