Eens een ander onderwerp en 1 die wat gewaagder is dan een reportage of iets anders.
Hoe kijk jij naar attracties die er wat anders uitzien als diegene die net de fabriek heeft verlaten en nog geen krasje heeft en waar de aandrijving nog niks te lijden heeft gehad.
Een voorbeeld kwam ik tegen in een gesloten Doornik gisteren 09-09.

Zie hier de Skate, een wat oudere en kalere zaak die zo lijkt zn beste tijd al een tijdje geleden heeft gehad.
Totdat je wat dichterbij komt…….

Dan zie je toch iets wat eigenlijk niet kan en als je dan ook nog de ritprijs van 5,- gevraagd ziet staan.
Misschien maar beter niets zeggen? 🤐
Een ander voorbeeld staat in Lille, de Megadancer. Na jaren stil te hebben gestaan is deze weer op tournee en soms zie hem volledig, dan weer half of zonder front staan. In Lille staat hij er zo bij:

Zien jullie ook wat ik zie? Ik zie ook waarom overigens.
Nu kan ik zeggen dat het er niet uitziet zo, misschien ben je het met me eens of misschien ook niet.
Nu het volgende….. ondanks dat hij er niet al te best bij staat hoor je op volledige snelheid geen “rammel bak”. In vergelijking maakt deze niet zo veel herrie van bewegende gondels, voetsteunen als dat ik de Devil Rock dat wel heb horen doen. Nu was de DR de laatste tijd ook niet meer om door een ringetje te halen maar toch. Als je in dit geval blind was dan had je een soepele machine gehoord. Tenzij je ook nog eens doof was. 🙈😉
Een ander voorbeeld waar eigenlijk een video bij zou horen maar die heb ik niet gemaakt omdat ik net pas op dit topic idee kom. 💡
De Mega King Tower in Lille:

Haal even weg dat er geen passende kassa bij is, het front (waar volgens mij) niks mis mee was maar waar een nieuwe decoratie op komt en waar er mee dingen verandert zijn. Zoals verlichting of aanpassen van de gondel die nu draait etc.
Wat me opviel is dat je de gondel van de top bijna niet naar beneden hoort vallen. Dus lekker soepel naar beneden.
Nu was ik gister in Luxemburg en als bij de Hangover was het wat anders. Topzaak, decoratie en presentatie alles klopt en is af. Totdat je de gondel van boven naar beneden hoort vallen. Het was een “ratel” geluid wat van de geleiding of misschien een vloerdeel met misschien wat speling veroorzaakt en ook misschien wel helemaal niets te betekenen heeft. Maar met vergelijk met de MGT toch anders was als nu.
Je praat er wat over en loopt door en kijkt naar al het moois wat de kermissen afgelopen weekend te bieden hadden en kijkt uit naar de volgende. 😎👍🏼
Dus niet om moeilijk te doen maar gewoon eens een gedachte hoe ik soms ergens naar kijk en ik ben benieuwd hoe een ander dat doet en of het ergens invloed op heeft?
Mocht je nu benieuwd zijn welke invloed het op mij heeft gehad? De Skate of alles in Doornik was nog gesloten dus kon niet veel. De Megadancer en met nadruk op deze….. hier stap ik voor geen 6,- in en eigenlijk alleen maar voor 3x…… nu niet, dan niet en nooit niet want nee in dit geval speelt uiterlijk de rol.
Beide Freefalls overigens ook overgeslagen want de herhalingsfactor was na 2x toen ze net nieuw waren alweer voorbij. 😇
Nu misschien jij een voorbeeld met een verhaal? 🤷🏼♂️ ✍️