Moggel!
De laatste reportage van vandaag is die van de Stoppelmarkt in Vechta, welke al langer op mijn wensenlijstje stond.
Deze kermis heeft, alleen tijdens de kermis zelf, een eigen treinstation genaamd Vechta Stoppelmarkt. Maar een treinstation is het niet, want je stapt rechtstreeks vanuit de trein op een strook gras, waar een hek aan grenst, met het naambord erop. En achter dit hek begint de kermis zelf.
Maar mocht je deze kermis met de trein willen bezoeken, hou dan rekening met enorme vertragingen. Want je zult niet de enige zijn, die deze kermis met de trein wil bereiken.
Combineer dat met op het grooste gedeelte van het traject Bremen - Osnabrück via Vechta, alleen maar enkelspoor, wat er - natuurlijk - in resulteert dat treinen op elkaar moeten wachten, bij vertraging van een andere trein.
Op de heenweg vanaf Bremen resulteerde dit in redelijk veel wachten op sommige stations. Maar vooral op de terugweg kwam de trein pas anderhalf uur later in Osnabrück aan, dan geplant, omdat we zoveel moesten wachten.
Wel gaaf natuurlijk om te zien dat men zoveel met de trein naar de kermis reist, dat een tijdelijk treinstation dus geen overbodige luxe is.
Ook viel me op dat deze kermis op een enorm terrein stond. In de eerste instantie dacht ik dat het minstens net zo groot was als het kermis terrein in Hamburg, maar na inspectie op Google Maps, denk ik dat het ongeveer 2 derde van de oppervlakte is, van de kermis in Hamburg, of misschien zelfs maar de helft. Maar dat dit een grote kermis, in een redelijk kleine plaats is, dat staat vast!
We starten bij deze rondrit op echte paarden. Iets dat je in Nederland, voor zover ik weet, niet meer ziet.
Schuin daar tegenover stond de 7d kino.
En iets verderop stond een nieuwe schommel, genaamd de Air Power, welke blijkbaar als vervanger voor de Wildwaterbaan Jim & Jasper, er stond volgens wat ik heb gelezen op het internet.
Best een mooie schommel, met redelijk goede ritten.
Maar verder niet echt iets heel bijzonders, behalve dan de kleurstelling, welke ik dan wel weer zeer geslaagd vind.
De biertenten, of feesttenten die je her en der verspreid op het terrein zag staan, deden me ergens een beetje denken aan de biertenten in München. Natuurlijk hebben ze in München veel langer de tijd om te bouwen, en zien de meeste biertenten er enorm fraai en groots uit. Maar ook mening biertent die je hier trof, bouw je waarschijnlijk niet zomaar even 1, 2, 3 op.
Bayern tower stond er als XXL starflyer.
En de Excalibur van Bruch stond er als tweede, doch grotere schommel. Echter stond deze zeer kort op de Air Power.
Hurricane stond er als KMG walzer 2.0! Lang geleden dat ik die gezien heb!