Moggel!
Volgende stop is dus een nog gesloten Sommerdom in Hamburg, waar ik later hoorde via een luidspreker dat het woordje Dom uitgesproken dient te worden als Dum. Ik dacht dat het altijd letterlijk was zoals het stond geschreven, maar dus toch niet.
Ik kwam tegen 2 uur het terrein opgelopen, en na wat navraag bleek deze kermis pas om 3 uur te openen, en toen schoot het mezelf ook te binnen dat ik dat eerder heb gelezen voor andere edities.
Dus ik besloot maar een rondje te lopen over een gesloten kermis, omdat ik er nu toch was.
Waarom ik niet heb gewacht tot 3 uur om foto’s te maken van een geopende kermis? Nou, ik wilde nog door naar Vechta, en gezien de mensenmenigte die daar ook naar toe wilde, in combinatie met een stuk spoor wat slechts enkelsporig is, dacht ik dat het nog wel eens tot grote vertragingen zou kunnen leiden, wat het uiteindelijk ook deed.
Ook speelde mee, dat er 3 keer per jaar kermis is in Hamburg, waarvan de eerstvolgende straks in November. En dat ik vond dat Hamburg goed te bereizen is, in 1 dag vanaf Almelo. Dus ik dacht echt van: Volgende keer beter.
Ik ga er toch wat van proberen te maken, met de teksten bij de foto’s. Maar van goede ritten of shows, kan ik nu niet spreken natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.
Als eerste de Wellenflug van Hanstein, welke ik later nog in beweging heb gezien.
Daar tegenover stond Mike’s Pitstop. Een groot, maar in mijn ogen, vrij standaard fun huis.
Gelegen op de Domplatz, oftewel het Heiligengeistfeld, grenzend aan de Feldstraßenbunker, en natuurlijk het Millerntor stadion van FC St. Pauli, zijn er 3 keer per jaar deze brede straten, waaraan de kermis weer grenst.
Vooral die Feldstraßenbunker vond ik erg indrukwekkend moet ik zeggen. Je voelde je best wel klein als je daar voor stond.
En natuurlijk de kermis zelf, was ook behoorlijk impossant, ondanks dat die nog gesloten was.
Meerdere attrakties hebben tijdens de Dom, een andere naam, waaronder deze voor de Dom hernoemde Rund um Hamburg.
Skyfall van Goetzke stond er als free fall toren.
En de eerste autoskooter was deze Super Skooter.
Ook hier stonden botsbootjes, dit keer in de vorm van deze Beach Club.