Hallo!
Anderhalf uur met de trein vanaf Coevorden ligt het dorpje Vorden.
Echter was ik bijna weer verder gereisd, want kermis.nu gaf aan dat de kermis in Vorden in Gelderland, zich zou bevinden op de Dorpsstraat, en dan volgens de pointer die er geplaatst was, zou dit ter hoogte van het pleintje voor de Dorpskerk zijn.
Echter toen ik de Burgemeester Galleestraat bijna uit was gelopen, en ik nog steeds niets hoorde en zag wat op kermis leek, bleek mijn voorgevoel waar, want hier was er zeker geen kermis.
Ik sprak een vrouw aan, die mij vertelde dat er inderdaad geen kermis zou zijn in Vorden, maar ze vertelde me ook dat ze zelf niet uit Vorden komt, en hier toevallig was voor een familiebezoek.
Teleurgesteld draaide ik me weer om, om richting station te lopen, maar pakte wel mijn telefoon om info over de Vordense kermis op te zoeken, want: Wellicht bevond ik me op de verkeerde plek.
En inderdaad, er stond zelfs een soort van attractielijst op een website. Dus ik sprak een passerende man aan, en die vertelde me dat er inderdaad een kermis met een feesttent zou staan op het grasveld voor het kasteel.

Dit zou nog altijd aan de Dorpsstraat zijn, vertelde hij me ook, dus liep ik de bewuste Dorpsstraat af, en zag inderdaad langzaam in de verte een kermis verschijnen.
En werkelijk! Wat ben ik blij dat ik toch even heb door gezocht en gevraagd, want er stond hier een grote verassing voor mij, welke al in het midden te zien is…

Maar eerst deze draaimolen in Alice in Wonderland stijl van Steven Borchers. Leuke draaimolen voor de allerkleinsten!

Maar daar is ie dan toch! De volcano power van v/d Heuvel! Wow, wat is dat lang geleden zeg dat ik deze voor het laatst zag! Volgens mij moet dat in één van zijn eerste jaren zijn geweest dat die op de reis was.

Ondertussen, twee eigenaren verder, staat die nu hier in Vorden als regelrechte topper van deze, anderzijds matige, kermis.

Ingestapt ben ik helaas niet, want ik was behoorlijk moe, en er stond nog 1 kleine kermis op de terugweg op het programma. Maar achteraf heb ik spijt dat ik niet ben ingestapt.

Als je de kermis van boven bekijkt op de officiële site, dan zul je zien dat deze feesttent, alleen, zo groot was als de hele kermis.

Salto Mortale van een voor mij onbekende exploitant stond er als trampoline voor de kinderen.

En dan nog een verassing! Namelijk deze prachtige rally 2002 van R.Venekamp uit Hoogezand.

Wellicht vinden anderen hem niet zo mooi, maar het thema wat op de randen en de achterwand staat, spreekt mij enorm aan.

Ik was er rond etenstijd, dus stonden vele zaken stil, waaronder ook deze Show Time van Hans Melissen.

Maar echt. Wat ben ik blij zeg dat ik niet gelijk weer de trein heb gepakt naar de volgende en laatste kermis.
Nee, dit was een zeer leuke onderbreking voor mij vandaag, met als absolute hoogtepunt de Volcano Power, waar ik nog steeds van baal dat ik die niet heb gedaan.
Maar goed, terug met de trein naar Zutphen, en vanuit daar met de intercity naar Deventer, en vanaf daar met de sprinter naar Almelo en dus naar huis, maar niet voordat ik halverwege de laatste sprinter rit, nog even ben uitgestapt voor de mini kermis in Holten.