Hallo!
Onderweg terug naar huis pakte ik nog even de bus vanaf station Emmerich om me over de Rijn naar Kleef te brengen.
Hier bevond zich een kermis welke ik nog niet eerder bezocht had, en aangezien er een behoorlijk goede line-up stond, besloot ik een bezoekje te brengen.
Wat ik al kan vertellen, is dat ik verbaasd was over de grootte van deze kermis. Want ik dacht dat slechts de parkeerplaats aan de ene kant van het kanaal dienst deed als kermis. Maar je kon ook een bruggetje over een riviertje, om bij een tweede plein uit te komen. Echter was dat bruggetje best wel een bottleneck met zoveel mensen op de been.
Desalniettemin was dit echt een top kermis met verschillende attracties die niet zouden misstaan op de echt grote kermissen.
Ook is deze kermis op prima loopafstand van het station van Kleve wat een pluspunt is voor de mensen die langs willen komen. Nee, al met al ben ik zeer positief verrast van deze kermis!
En zo loop ik tegen de derde en laatste breakdance nummer 2 van Duitsland aan. Namelijk het exemplaar van Dreher-Vespermann, welke vandaag maar weer eens bewees dat er maar 1 koning, keizer, admiraal onder de breakdancers is. En dat is deze!
Allereerst heb ik een breakdance nog nooit zo snel vol zien zitten! Het was echt dat de jingle aankondigde dat de rit ten einde was, en nog geen 30 a 45 secondes later werd de volgende rit alweer gestart.
Normaal zou je ook spreekwoordelijk zeggen dat het vechten om een gondel was, maar het ging heel erg gemoedelijk. Als je geen gondel wist te bemachtigen liep men rustig naar de kant wachtend op een volgende poging.
En bedenk even wat voor een omzet Dreher hier maakt he… Er van uitgaande dat iedereen €4.5 euro per rit betaald (wat wellicht niet zo is, vanwege de aanbieding 4 voor €16), en dat keer 6×4=24 gondels keer 2 personen per gondel maakt €216 omzet per rit. Laten we zeggen dat met in en uitstappen meegerekend een rit 5 minuten duurt, dus dat is gewoon per uur gewoon €2592 wat er aan omzet gemaakt wordt.
Natuurlijk is dit een momentopname, maar wat is het toch tof om te zien dat het gewoon echt einde rit, en gelijk de volgende starten was, vanavond bij deze breakdance!
En dat was niet het enige wat deze breakdance de absolute nummer 1 maakte. Want dit was hoe Dreher vroeger draaide met de Breakdance leek het wel. Ja, ik weet dat de TUV hem terug geschroefd heeft qua snelheid, maar daar leek men vanavond niets van te merken. Wat een power heeft dit apparaat toch! En hoe snel de schijf en de kruizen wel niet draaiden tezamen met het geregeld gebruiken van de gondel remmen. En dat in combinatie met het typische heerlijke gebrul van de motoren. Wow! Ik kan echt niet anders zeggen! En ik neem dan ook een hele diepe buiging voor de explotatie van dit top apparaat deze avond! Werkelijk waar alleen maar lof en hulde!
Ietsje verderop stond de Fly Over van Piontek, en zelfs daar werd er deze avond een microfoon show gegeven! Dat heb ik bij deze star flyer nog niet eerder mee gemaakt.
Echt mooi vind ik deze star flyer eigenlijk niet. Maar het leek wel of alles een beetje in magie verandert was vanavond! Wat een top sfeer hier op de kermis zeg! Met exploitanten die er bij eigenlijk elke attractie een feestje van maakten! Zo moet een kermis zijn! Prachtig!
Mooie kramen vind ik altijd die grote duitse Loterijen.
En aangezien deze reportage serie de mini wellenfliegers eigenlijk een soort rode draad vormen, kan ik ook dit exemplaar genaamd Prinzessin Aylins Schwanenflug van Schmidt uit Wallenhorst niet ontbreken. Ik vind zijn grotere zusjes ook altijd een oogstreling om te zien, en deze kleine variant is ook echt superschattig met babyzwaantjes uitgevoerd! Super cute!
Een andere topper dan maar weer, vanavond ook met live actors, namelijk deze Geisterhaus van Mikli. Dit huis is er in de loop der jaren echt op vooruit gegaan, en hier staat die in volle glorie! Echt een plaatje om te zien, en ook het publiek wist dit huis dan ook zeer te waarderen!
Natuurlijk mag een bewegende en sprekende pop tegenwoordig niet meer ontbreken, maar of deze pop ook daadwerkelijk verhaaltjes vertelde, kan ik niet met zekerheid zeggen.