Air Race van Recker stond er als, een voor mij nieuwe, wip.
En dan de beste muziekexpres, naar mijn mening, van Duitsland. Namelijk de Schlager Exress van Detlaf Dreßen!
Deze muziek express heeft in mijn ogen echt alles! Uitstraling, goede rit, goede muziek, goede show, en een schappelijke entreeprijs van dit keer slechts €4
Action house dan van Schmelter en eveneens van Dreßen. Mooie cakewalk in piraten stijl.
Als autoscooter, stond er deze Der Scooter van Müller
Maar er is natuurlijk slechts 1 attractie waarvoor ik ben gekomen. Namelijk een legende uit oude tijden voor mij, met nieuwe gondels die ik nog altijd nog niet uitgeprobeerd had. Die krake van Markmann!
Vorig jaar had ik een tripje ondernomen naar Neuss waar die ook zou moeten hebben gestaan, echter ben ik door tijdgebrek daar nooit aangekomen.
Dus nu werd het tijd om dat in te halen, en heb ik meerdere ritjes gemaakt.
3 prive ritjes had ik. Echter zonder show, maar dat maakte me niet zoveel uit, want de ritten waren wel afwisselend.
Echter wat opviel, was dat de gondels wat schokkerig aan voelden.
Ik heb me laten vertellen dat dat wel eens een kwestie van onderhoud zou kunnen zijn, maar aangezien we spreken over een polyp in Duitsland, lijkt me niet dat deze molen te weinig onderhoud krijgt.
Wellicht heeft het er mee te maken dat Die Krake niet zoveel kermissen meer doet als vroeger. Of dat het ligt aan de nieuwe type gondels, die er overigens wel echt geweldig uit zien!
Verder was het wel te merken dat deze polyp niet meer de power bezit als dat ie vroeger had onder Uhse. Want daar komt zijn legendenstatus wat mij betreft vandaan. Man o man, wat een ritten kreeg je vroeger met Christan Uhse achter de knoppen. Maar goed, dat zijn vervlogen tijden, en heden ten dage zijn de ritten nog steeds goed, maar niet meer wat het vroeger was.
Dat was de kermis bij het stadion in Essen!
Mooie kermis, maar het blijft toch een beetje apart om entreegeld te moeten betalen om het terrein op te mogen.
Desalniettemin maakte Die Krake het voor mij helemaal goed, tezamen met de Heart Breaker.
Nu door naar een zwoele zomeravond, tijdens de nacht van Assen, op de TT-Kermis aldaar!