Moggel!
Volgende halte is de Leinewebermarkt in Bielefeld, een stad die volgens sommigen niet bestaat.
In het kort is het een soort grap waar zelfs een wikipedia pagina van bestaat (Bielefeld joke), waarin met 3 stellingen beweerd wordt dat Bielefeld niet bestaat.
Als je dan vervolgens zelf wel in Bielefeld bent geweest, dan ben je zelf onderdeel van “het complot”.
Toch vind ik dat deze grote stad van 334.000 inwoners wel degelijk bestaat. En ook vind ik het een best mooie stad.
Na een korte tramrit stap ik uit bij een groot podium waar op dat moment een best goed bandje aan het spelen was.
Als eerste passeerde ik deze Wellenflug van Eberhardt. Op dit moment wellicht de mooiste Duitse Wellenflug, omdat de Circus Welt verkocht is, en ik de Nederlandse El Mundo nog weer een tandje mooier vind, net zoals de Circus Welt
Deze kermis stond midden in het centrum, door allerlei kleine straatjes en steegjes, en in een soort stadspark, waar deze Hangover the Tower van Schneider stond.
Echter stond deze stil. Kassa gesloten, muziek uit, en de lampen wel aan. Wat er mis was weet ik niet.
En dat betekende dus ook dat ik niet naar het gezang van Frau Schneider kon luisteren.
Musik Express van Schneider en Krause. Ook dit is weer een fraai exemplaar.
Met ook hier, ijzersterke ritten!
Een nostalgisch reuzenrad, het Nostalgierad van Feldmann. Best een mooi, klein, radje om te zien.
Formel 1 autoscooter van Schneider.