Hallo!
Een half uurtje verder met de trein vanaf Emsdetten, ligt Lingen an der Ems, kortweg gewoon Lingen genoemd.
Hier was er kermis bij de Emslandhallen, wat op een prima loopafstand ligt vanaf het treinstation.
Ik had echter een klein beetje haast, want ik moest nog terug naar huis, dus heb ik vanaf het treinstation de bus gepakt, en ben praktisch naast de Emslandhallen uitgestapt.
Echter was de kermis toch nog een stukje lopen, want ik had gegokt dat de kermis op de dischtbijzijnde parkeerplaatsen zich zou bevinden, echter was het op de andere pakeerplaatsen.
Hier stond een best goede kermis opgesteld.
Met als eerste één van de fraaiste breakdancers van Duitsland, namelijk het exemplaar van de familie Piontek!
En de verhalen die hier over rond gaan zijn absoluut waar. Want wat een schouwspel is dit zeg in het donker!
Er werden nu ook fantastische ritten gegeven met enorm veel show. En dit was te zien! Want het was weer “ouderwets vechten om een gondel!”
Power Express dan van Welte. Een prachtige muziekexpress. Sowieso vind ik de zaken van Welte altijd best wel mooi. En deze Muziekexpress was geen uitzondering.
Ook de ritten waren prima in orde met veel show, en lange ritten zowel achteruit als vooruit.
New World 3000 van Böker. Een ouderwetse simulator.
Auto Diskotek van Dorenkamp en Strothenke.
Een autoscooter, gebouwd bij Mack. En een fraai exemplaar dat goed in de verlichting zit, vind ik.