Hallo!
Zoals gezegd is de volgende stop, de Maikirmes in het centrum van Emsdetten.
Na weer een middellange trein rit, kwam ik aan op het station van Emsdetten, en vanaf daar was het slechts een paar minuten lopen naar Am Brink, midden in het centrum, om bij de Heroes van Fick aan te komen.
Emsdetten heeft geen historisch centrum naar mijn weten, maar dit stadscentrum is wat meer modern, met onder andere op dit plein een kunstwerk, van waaruit deze bovenstaande foto geschoten is.
Deze heroes van fick blijf ik echter wel een mooie machine vinden, met zijn ouderwetse roots.
Want dit is nog een type Orbiter gebouwd bij Tivoli. Tegenwoordig zie je steeds vaker hun opvolger in de vorm van een Remix (Tivoli) of een Techno power (AK Rides), maar ik blijf de oude Orbiters toch wel waarderen.
Vroeger als kind was ik bang van deze zaken, maar ook bijvoorbeeld van een Top Spin of Discovery.
Maar nu zit ik zelfs al enige tijd te twijfelen om eens in te stappen. Want ondanks dat de molens waarschijnlijk veel g-krachten trekken, zou ik het met mijn zwakke maag toch wel aan moeten kunnen.
Tussen de footers met boompjes lopend, slingert de route zich door het centrum.
En komen we aan bij het volgende plein, met als eerste deze fraaie kinder Hully Gully, genaamd Monster Tanz van Hartmann. Jammer dat je de grote hully gully’s eigenlijk niet meer ziet.
En vanaf een ander modern plein met bomen, is deze foto genomen. Op het rad zelf, kom ik later terug.
Formel 1 drifting autoscooter van Heitmann