Moggel!
En dan nu een uitdaging voor zowel mijn camera als mijzelf wat betreft het verkrijgen van een goede foto.
Ik ben er tijdens het uitzoeken van de foto’s achter gekomen dat mijn camera uit zichzelf een nogal lange sluitertijd aan houd bij weinig licht. En als je dat combineert met snelle bewegingen krijg je strepen in beeld, wat best wel te zien is in onderstaande reportage bij de originele foto’s.
Ik heb gedaan wat ik kon om tot degelijke foto’s te komen, Maar ik denk dat ik de volgende keer ga proberen om sommige foto’s in de pro stand te maken, zodat ik de sluitertijd laag kan houden.
Of dit resulteert in betere foto’s weet ik niet, maar dat is afwachten.
Voor nu heb ik me toch een uurtje echt goed vermaakt op de koningskermis in Hilversum, welke echt goed bezocht werd door het Hilversumse publiek.
Dit had natuurlijk ook te maken met een prachtig aanbod dit jaar, met als letterlijk en figuurlijk hoogtepunt, de Around the world xxl van 80 meter, van van der Beek.

Aan het begin stond de mega booster van Bakker. Maar ook hier, helaas, zat er totaal geen snelheid in deze booster voor wat ik kon zien.

De Around the world torent boven alles en iedereen uit.

Dit vind ik nou een bewerking van een foto die fantastisch gelukt is. Zwart tinten laag, hoogtinten ietsje lager, en ik heb niets hoeven doen aan de scherpte.

Ik spreek hier natuurlijk over de Ballon Voyage van de Weijer. En ik vind dit echt een prachtige zaak om te zien, helemaal in het donker.

Het is in een beetje een Franse, of Parijse stijl, wat echt heel goed uitpakt.

New york dancer van Koldewijn. Vrij lastig te fotograferen in het donker vanwege de snelle bewegingen en felle lichten. Ondanks dat ik dit een goede foto vind, na bewerking ervan, heb ik er echt veel aan moeten doen om tot dit resultaat te komen.

Desalniettemin waren de ritten en shows, zoals altijd, dik in orde!