Micha Ik ontwerp ad hand van foto’s. In het begin maak ik vaak een tekening waarop de belangrijkste maten staan in de juiste schaal, ongeveer 1:20. Die bepaal ik ad hand van de wielen van in dit geval de middenbouw. Daarna deel ik de bouw van de ride op in verschillende sub modellen; gondels, middenbouw, rondvloer, achterwand etc. Van die submodellen maak ik vaak eerst ruwe versies, om de juiste vorm als het ware te sculpten met de blokjes die ik in al in het bezit heb. Verder kijk ik in het begin ook vooral naar de techniek om alles te laten bewegen. Als ik gaandeweg aan het bouwen ben, kom ik natuurlijk onvermijdelijke problemen tegen die ik op dat moment oplos als mogelijk. Veelal bouw ik dus in de trial- and error methode. Het scheelt natuurlijk dat ik best een aardige lego verzameling heb waardoor je ook meteen kunt starten. Verder werk ik ook steeds meer met Stud.io, waarmee je als het ware digitaal bouwt alvorens je echt bouwt. Zo ben ik de rondvloer en achterwand op dit moment digitaal aan het ontwerpen. Met photoshop heb ik daar bijvoorbeeld dan weer foto’s van de gondels (die al klaar zijn) in geplakt om te kijken of de kleuren een beetje bij elkaar passen…