Hallo!
Volgende stop is de paaskermis in Enschede, die ik traditiegetrouw elk jaar met een bezoek vereer.
Dit keer onder het genot van - zoals eerder gezegd - een nieuwe telefoon om plaatjes mee te schieten.
Toen ik begon met het schieten van de plaatjes, kwam ik er achter dat ik de 64MP telelens blijkbaar ook kan inzetten om normale foto’s mee te maken, die niet ingezoomd zijn.
Dit resulteert in het behalen van veel meer details, scherpte, minder ruis en meer - in mijn ogen - natuurlijke foto’s. Onder andere doordat de lens een stuk meer licht toelaat natuurlijk.
Echter zijn de foto’s wel een stuk groter qua aantal mb’s. Ik ga namelijk van de ongeveer 3mb per foto, nu ineens naar tussen de 16 en 20mb per foto, waarbij de foto’s met de normale camera, de foto’s met de groothoeklens (welke iets smaller is dan de s10+) en de ingezoomde foto’s met de telelens, wel ongeveer tussen de 3 en de 5 mb blijven.
Ook heeft deze camera een compleet andere stijl qua fotograferen. In de eerste instantie leken de foto’s niet scherp, of dat ze weinig details bevattten. Maar nadat ik wat beter keek, kwam ik er achter dat dit gelukkig niet het geval bleek, en dat het gewoon een kwestie van wennen is, hoe ik naar de foto’s kijk.
Feit is, dat ik na het kleine beetje bewerken dat ik heb gedaan, enorm tevreden ben over het eindresultaat. En of dat tijdens de avond/nachtfoto’s ook zo zal zijn? Daar kom ik op terug in de volgende reportage. Want ik ben na Enschede nog even doorgereden met de trein naar Haarlem. Maar daar dus later meer over.

Als eerste loop ik, zoals nu al meerdere jaren gebruikelijk langs de Tornado van Fong/vd Wiel. Hier heb ik even staan wachten, maar het regende. Dus mensen stapten helaas niet in.

Ook de grote familie achtbaan van Buwalda stond stil… Ook door de regen vermoedelijk.

Ik dacht dat de Happy Spider van Michael Brunselaar ook stil stond, maar er zaten mensen in, dus even later kon ik ook draai foto’s schieten.

Het blijft een mooie, en zeer kleurrijke polyp. Misschien wel de mooiste polyp, ook onder de monster 3 polypen die in Nederland reizen. Maar dat zou wel komen doordat ik van felle kleuren hou, en dat heeft deze polyp ten zeerste!

De ritten zijn vaak nogal standaard, maar tegenwoordig wordt er wel regelmatig een microfoonshow gegeven.

Hier een eerste test met de groothoeklens.

En hier een test met de hybride zoom, welke nieuw schijnt te zijn in de galaxy s21. Als ik het goed heb begrepen is dat je 30x kan inzoomen en dezelfde (telefoon)kwaliteit haalt als dat je met een telefoon 30x optisch zou inzoomen.
Ik vind dat het resultaat er mag zijn, ondanks dat deze foto slechts 8.8 keer is ingezoomd.

Het aparte funhuis, genaamd Happy Farm, ook van Fong/vd Wiel. Het heeft een leuk, maar apart parcours. Zeker de moeite waard om eens in te stappen.

En nog een test met de hybride zoom. Dit keer op 15 keer ingezoomd, en ik ben onder de indruk, moet ik zeggen! Zeer toffe toevoeging, bij de Galaxy S modellen van Samsung vanaf dus blijkbaar de 21 series.