GhostRiderPeter
Over de autoscooter had ik al gezegd, dat de meningen verschillen, en wilde ik eigenlijk ook niet typen, uit angst voor onbedoeld getriggerde discussies, vandaar dat ik het daar ook maar bij laat.
Wat betreft de fun factory, bedankt voor het de confirmatie.
Wat betreft dat ik blij ben, dat ben ik ook, en als ik dat ben, spreek ik dat uit.
Wat betreft mijn telefoon, of het ontbreken van een spiegelreflex camera.
Er zijn meerdere redenen waarom ik het bij een telefoon houd, namelijk als eerste dat ik telefoons vaak voor een vriendenprijsje over kan nemen van familie, die met hun abonnement een nieuw toestel uit mogen zoeken, en dit ook altijd doen.
Verder vraagt een spiegelreflex camera veel ruimte in een tas. Mijn rugzak is niet de grootste, en helemaal als je een paar extra lenzen mee wilt nemen, zit die snel vol. Tel daarbij op dat ik ook eten en drinken, en een fysiek boek meeneem, en dan is er simpelweg geen ruimte.
Wat ook meespeelt is de prijs voor zo’n ding, maar ja, ik zit al jaren er over te denken, om dan maar gewoon een compact camera aan te schaffen. Toch is dat er ook nog niet echt van gekomen, om meerdere redenen, waarvan de belangrijkste zijn dat ze niet zo heel veel beter zijn als een telefoon, of omdat het financieel toch niet uit kwam.
Vorig jaar had ik er bijna 1 gehad, maar ging mijn wasmachine kapot. Dus toen kon het niet.
Maar toch denk ik dat het dit jaar er maar eens van moet gaan komen. Want wellicht kan ik dan toch betere foto’s maken, ik weet het niet, en wil het daarom toch maar eens geprobeerd hebben. Maar daar moet ik wel minstens mee wachten tot de zomer, omdat ik er voor moet sparen.
Als laatste, nog even terugkomend op dat ik de foto’s moet bewerken. Ik vind het echt heerlijk om te doen. Lekker ontspannend, en ik leer er heel veel van om nog betere foto’s te schieten terwijl ik ze maak, en ik leer ook echt enorm over, hoe zeg je dat, alle toeters en bellen die komen kijken als het om isowaarde, lichtbalans, en weet ik veel wat gaat. En dat vind ik ook interessant.
Verder zie ik je commentaar dan ook echt wel als positief, want de laatste tijd, als je tegen mij reageert, valt me op dat er een hele andere toon gebruikt wordt, of wellicht dat ik nu beter lees, dan wel nadenk voor ik (vroeger vaak uit emotie) op een bericht reageer.
Soms komt het er nog als emotie uit, kijk maar naar hoe ik reageerde op Toine, maar ook daar zit voor mij een kern van waarheid in. Ik zeg nooit zomaar iets.
Terug op de foto’s en reportages.
Ik wil graag een zeg maar eigen stijl hebben. Niet omdat ik dat als een must zie, maar gewoon omdat ik dat leuk vind. Vandaar dat ik foto’s soms ook nog meer bewerk om er meer kleur in te krijgen, dan dat eigenlijk goed voor ze is. Of mensen dat waarderen? Sommige wel, sommige niet, maar ik vind het leuk, alsmede dat ik de reportages schrijf, wat ik ook doe voor een kleine kermis, of zelfs voor een mini kermis.
Alles bij elkaar, is wat mijn kermishart echt sneller doet laten kloppen. Het er naar toe gaan, het er rond lopen, foto’s schieten, uitzoeken, nabewerken, reportages schrijven, en uploaden. Het complete plaatje zeg maar. En dat dat tijd kost boeit me echt niet, want ik doe het met liefde 🙂
Dus, ook bij deze nog even een disclaimer, dat ik tegenwoordig reacties echt als positief probeer te implementeren, waarvan ik vind dat dat me voor nu goed af gaat, een uitzondering daar gelaten.
Maar goed, ik probeer ook niet perfectie te bereiken. Rome is immers niet in 1 dag gebouwd. Zo lang ik er nog plezier uit haal blijf ik het met alle liefde doen.