Op weg naar de beste breakdance van Duitsland, langs de oude Destroyer, met een rondvaart door het paradijs, met de nieuwe move-it van KMG, en de nieuwe molen van Mondial
Fast & Furious van Zimmermann.
Nu dacht ik dat ik zo’n beetje alle Orbiters wel kende.
Echter was deze compleet nieuw voor me.
Na wat huiswerk te hebben gedaan op internet, kwam ik er achter dat dit de oude Destroyer van Thiel en Geeris is, en die kende ik natuurlijk wel.
Blijven altijd mooie machines, helemaal de oude versies, maar dat laatste puur op basis van nostalgie.
Hopelijk blijven de oude versies nog een lang leven beschonken, want dat verdienen ze gewoon!
Hier de Wellenflug van Eberhardt met op de achtergrond het Europa Rad van Kipp.
Ook deze wellenflug is echt prachtig, maar welke niet?
Geen één wellenflug is lelijk voor zover ik weet.
Wat betreft reuzenraderen ligt dat echter heel anders helaas.
Deze bijvoorbeeld is alleen mooi als je van maagdelijk wit houd.
Hoog is dit rad wel, maar toch..
Dit rad was vroeger echt een stuk mooier.
Action house van Schmelter!
Zoals eerder gezegd echt een pareltje van een cake-walk in piratenstijl!
Na weer wat huiswerk, kwam ik er achter dat deze vroeger van Kipp was, maar ik moet zeggen dat die onder Schmelter echt een stuk mooier geworden is.
En dan hier wat pure nostalgie, de Fahrt in’s Paradies van Schleifer.
Ik heb een ritje gemaakt, en kan dus uit ervaring zeggen, dat deze molen nog aardig gas kan geven als het moet, en daardoor vanwege zijn stijle en hoge heuvels, nog aardig wat airtime genereert!
Around the world XXL van v/d Beek, een 80 meter hoge zweefmolen.
Verder is die echter vrij standaard, zowel in uiterlijk als in rit in mijn ogen.
Robotix van Lenzner.
Deze zou eigenlijk in Uden staan, maar zoals bekend heeft hij daar afgezegd.
Hier in Düren stond hij wel, maar ik ben niet echt fan.
Dit heeft voornamelijk te maken met mijn zwakke maag, want deze nieuwe move-it draait me toch echt iets te snel.
Voor de thrill seekers is het natuurlijk een top apparaat, en qua uiterlijk ziet deze molen er ook fantastisch uit.
Maar waar ik normaal met gemak in een move-it achtige zaak kan stappen, heb ik toch besloten, puur vanwege de snelheid van deze Robotix, om niet in te stappen.
En dan de nieuwe Escape van Kohrmann.
Waar de foto’s in Düsseldorf niet echt door de selectie heen kwamen, heb ik hier dan toch wat goede foto’s kunnen maken.
Blijft een pracht machine om te zien, en te doen.
Hier in Düren heb ik hem overgeslagen, omdat de ritten er nog hetzelfde uitzagen als in Düsseldorf.
En dan weer de beste breakdance van Duitsland, de nummer 1 (2) van Kinzler.
Vooral qua ritverloop is dit echt een topper, met enorm veel afwisseling, veel snelheid, en vaak erg lange ritten.
Van die lange ritten is er echter niet altijd sprake, vooral als het erg druk is.
Hier in Düren waren de ritten gelukkig wel lekker lang, en wat blijft het toch een genot voor de oren om die motoren te horen brullen!