Krappe straatjes vormen een schitterende plek voor een kermis waar alles dicht op elkaar staat!
Hallo!
En zo komen we bij de één na laatste kermis van deze serie verslagen, namelijk de kermis in Hoorn.
Na 2 jaar corona de kermis op het Pelmolenpad te hebben gehad, staat deze kermis eindelijk weer in de krappe binnenstad van Hoorn.
En met krap bedoel ik ook echt krap, wat vooral op sommige plaatsen de doorstroom echt niet hielp.
Maar dat was alleen maar leuk, want je kon duidelijk merken dat de bezoeker van deze kermis het geweldig vond om de kermis te bezoeken!

Als eerste de freefall extreme van Boos, welke een euro minder vroeg als in Tilburg.
Toch vind ik €7 nog altijd een forse prijs voor slechts 1 keer naar beneden vallen.
Wat hier wel opviel was de leuke, nederlandstalige show!

De mooiste Afterburner van Nederland, de Show Time van v/d Wiel.

Hurricane van Brouwer/Van Reeken.
Het ziet er uit als een kinder attractie, en dat kan het ook zeker zijn.
Echter als je zelf wat inspanning levert, kun je dit een zeer extreme attractie maken, door zelf je gondel te draaien.

En de Toxic van Moonen.
Dit blijft wellicht toch de extreemste attractie van de nederlandse kermis.
Dus ik zal hem altijd over blijven slaan, maar voor de thrill seekers onder ons, is dit natuurlijk het neusje van de zalm!

Super mouse van De Voer.
Ik vind het grappig om te zien dat de tekst op de lichtbalk op de kassa, nog altijd spreekt van de grootste kermis achtbaan van Europa.
Het blijven kermis uitspraken, laten we maar zeggen, want iedereen die de kermis een beetje volgt weet dat er echt wel grotere exemplaren bestaan…

En een reuzenrad van Vallentgoed.
Op zich een mooi reuzenrad, alleen wat aan de lage kant, maar helaas zijn de raderen hier in Nederland, een uitzondering daar gelaten, niet hoger.

En dit bedoel ik met smalle straatjes…

Dance Jumper van Ruitenberg, in het midden tussen de Snow Jet van v/d Veen en de Thriller van Lemmerman.

Power polyp van Vader.
Edwin zat zelf weer achter de knoppen, en dat betekent een standaard rit, maar wel met goede show.
Echter weet ik nu waarom de Power Polyp normaal gesproken eerst de molen volledig laat zakken alvorens de turbo aan te zetten.
Zie hiervoor mijn uitleg in het topic van Tilburg.
Kortgezegd is dat de molen behoorlijk schokt om de een of andere manier als die op de turbo met de armen naar boven draait.