Laatste deel, met onder andere het nieuwe plein

Haunted castle van Lutjens, in mijn ogen het op twee na mooiste spookhuis van Nederland.

Europa rad van Vallentgoed.
Blijft toch ook wel een mooi reuzenrad. Een beetje in de Duitse stijl.

El mundo van Thomassen v/d Donk.
Dit is wellicht op Circus Welt na, de mooiste wellenflug van de wereld.
Je hebt natuurlijk ook nog de Wellenflug van Hanstein, maar die vind ik vooral in de avond echt mooi, en overdag niet zo.
Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit welke wellenflug je tegen komt. Allemaal zijn het echt pareltjes om te zien.
Echter steken deze El Mundo, en de Circus Welt er voor mij samen met de Wellenflug van Hanstein er boven uit.

Power Dancer van Witte, met redelijk goede ritten vandaag!

De Super mouse van de Voer.
Voor zover ik weet was dit de eerste muisachtbaan die op reis ging.
Ik weet nog goed dat deze een keer in Zwolle stond toen ik nog klein was.
Nadat ik er voorbij was gefietst op weg terug van een vriend naar huis, kwam ik thuis en zei tegen mijn moeder:
“Mama! Er staat gewoon een achtbaan op de kermis!”

Rue de Paris van Punt/Sloots.
Echt zeer goed om te zien dat deze weer uit de schuur is, en op reis is!
Hopelijk komt de Zanzibar binnenkort ook weer uit de loods, want beide misstaan zeker niet op de kermis!

De nieuwe Base Jumper van Pals, op het nieuwe plein.
Ik vind het een mooie jumper, die me ergens een beetje doet denken aan de Dance Jumper, maar vraag me niet waarom.
Hij is welliswaar een slag kleiner dan laatstgenoemde en de Disco Jumper, maar toch zagen de ritten er zeker niet verkeerd uit.

En we sluiten de kermis in Uden af met de snelste booster van Nederland, namelijk de booster max van de Voer.
Uden had zeker geen slechte editie staan dit jaar, en al met al wellicht één van de betere van de laatste jaren.
Toch denk ik dat het zeer ongunstig is dat Uden steeds samen met Tilburg valt.
Ook helpt het niet mee dat ze zichzelf een Mega kermis noemen, want dat schept alleen maar hoge verwachtingen welke lang niet altijd waargemaakt kunnen worden.
Zo zou bijvoorbeeld dit jaar de Robotix komen, maar deze heeft afgezegd.
En het is gewoon een feit dat al het Nederlandse kermis geweld in deze tijd wordt verdeelt over Tilburg en Uden.
Dan is het aan de exploitant om te kiezen waar ze inschrijven, en feit is gewoon dat het meerendeel van de echte toppers dit jaar blijkbaar voor Tilburg hebben gekozen.
Ondanks alles stond er gewoon een goede kermis, en ik denk, of weet haast wel zeker, dat ik er volgend jaar, “gewoon” weer bij ben.
Nu door naar een kermis die in de loop der jaren schijnbaar ook een stuk minder is geworden, maar me desondanks positief verrast heeft;
De Annakirmes in Düren!