Gisteren een rondje over de kermis gemaakt. Voor het eerst sinds de jaren 90 weer samen met mijn zus op de Zaterdagavond. Kermis is op een minder groot terrein dan voorheen, hierdoor lijkt het kleiner, maar het aantal is het zelfde als het afgelopen jaar. Verder ook niet te vergelijken met de locatie die tussen 1982 en 2019 gebruikt werd.
Zoals gezegd, een zaterdagavond. Op zich was het wel druk, maar ik had het drukker verwacht. Ik had gehoopt op gedring voor een ritje in de Break Dance of een race op karretjes bij de autoscooter. Helaas was dat niet het geval. Wel rijen bij de Booster en Toxic, maar bij deze laatste kwam dat ook omdat men maar met 2 armen draaide. Dus totaal ‘maar’ 16 personen per ritje welke mee konden. De bungeeball heb ik ook maar enkele keren omhoog zien gaan.
Prijzen waren nog redelijk, Toxic 4 euro, Booster 5 euro maar voor de rest was alles zo rond de 3,50… Ja hoger dan voorheen, maar iedereen heeft te maken met prijsstijgingen die doorberekend moeten worden. Mijn salaris is ook stukken hoger dan toen ik in 2001 op mij zelf ging wonen.
Genoeg variatie van grootvermaak en kleinvermaak. Daarnaast genoeg behendigheid spelen en voor de maag was er ook ruimte op deze kermis. Zelf heb ik mij alleen in de Toxic gewaagd. Mijn 19-jarig nichtje wist niet wat het was en wilde er in. Eindelijk dus iemand die met mij mee kon. Gelukkig had zij nog niet gezien wat deze attractie kon anders was ik ook hier alleen geweest.
Genoeg bla bla. Ouderwetse foto’s! geen filmpje want dat vind ik niet lekker wegkijken.
De eerste attractie die je ziet is de bungee voor kinderen. Helaas ligt deze wat uit de route van de rest van de kermis. Natuurlijk moet altijd één attractie vooraan staan, maar ik hoop voor de exploitant dat er wat meer aandacht voor is dan gisteravond. Aan de andere kant is de zaterdagavond na 21.00 uur ook niet echt een kindertijdstip

De nieuwe oliebollenkraam van Stuy. Deze kermis is de eerste. Mooie grote kraam die gelukkig qua kleurstellingen het zelfde is gebleven. En de bollen smaken zelf ook nog heerlijk.

De poffertjeskraam. Het terras staat onder de bomen en heeft schaduw. Op een heerlijke dag als gisteren geen straf.

De waterballen. Vervanger voor de Race-O-Rama.

De Toxic. De nieuwste attractie voor hier in de Stad. Wat ik al zei, genoeg volk wat er in wilde. Er werden zeer lange ritten gegeven van rond de 7 minuten. Als je dat dan afzet tegen de prijs was dit prima.