kermisbrian Het kermis seizoen zit er weer op, en dan beginnen altijd mijn handen weer te jeuken om zoals de efteling dat zou zeggen, attracties te plussen. Attracties die al een aantal jaar mee gaan en waarvan ik dan toch denk je dat kan nog wel mooier en dit kan beter. Zo ook de Air race bungee. De twee grootste problemen van deze zaak waren dat er iets mis ging in de tandwiel vertraging die in de vrachtwagen weg gewerkt is waardoor de elastieken niet meer helemaal gespannen konden worden. En de zaak ging niet netjes op transport dus werk aan de winkel. Zie hier het ontmanteling’s proces En een klein handje hulp 😉 Toen kwam het minst leuke deel, wachten op nieuwe onderdelen…. Ondertussen maar een klein stickertje gemaakt voor de speakers iets meer realisme in te….blazen ? En toen kwam het leukste deel, het uitpakken van de nieuwe onderdelen Waarna ik ben gestopt met fotograferen, en de zaak opnieuw heb opgebouwd. Zie hier het eind resultaat Daarna nog wat testjes gedaan Waarna die keurig netjes ingepakt terug de kast in kon. Wachtend tot het nieuwe kermis seizoen ! Nu ik toch bezig was wilde ik ook nog wat kleine aanpassingen maken aan de Airborne, het ging vooral om wat details zoals het bestickeren van de kraan het bestickeren van de onride speakers en het roster op de travo kasten En het toevoegen van het merk lebel aan de stel poten. Ben ik wat doorgeslagen kwa details, ja misschien wel. De verdere aanpassingen hebben vooral betrekking op hoe de attractie wordt opgeklapt en waar alle onderdelen op het transport geplaatst worden die is nu nog iets correcter. Tot zo ver het eerste winter onderhoud van dit jaar. En ik kan al stiekem verklappen dat er een nieuw project aan gaat komen, maar daar heel binnenkort meer over !
kermisbrian Na al het winter onderhoud van dit jaar en de verkoop van mijn lego breakdance was het tijd voor een nieuwe zaak Een project waar ik al 5 jaar mee bezig ben. Van het eerste idee om lucht over te kunnen brengen in een draaiende constructie tot het uiteindelijk verwezenlijken van de molen zelf. Ik presenteer jullie met trots, de Skate jumper ! En ook wat bewegende beelden.
kermisbrian Langzaam maar zeker komt augustus steeds dichterbij, dat kan maar een ding betekenen. Maar voor dat het zover is kijken we eerst nog is terug op de editie van vorig jaar. Check hier de aftermovie van Park Brickadia 2022
kermisbrian Around the world, ik begon er 13 jaar geleden toen nog samen met mijn vader aan zo blijkt uit dit oude filmpje, Ondertussen is er op de gele vinnen na niets meer origineel van en ik heb hem dan ook al meerdere keren verbouwd en verbeterd. Tot de laatste grote update waarbij de oude rode toren werd vervangen voor de nieuwe grijze toren en toen werd ook direct de full color led verlichting op de paal aangebracht. Maar al snel ondstonden er problemen met de manier waarop de verlichting aan de toren was bevestigd. De tape van de verlichting kwam los waardoor de verlichting iets naar voren kwam waardoor de installatie vast liep en niet meer naar beneden kon komen. Ook was de onderkant van de toren nog niet naar mijn zin en wilde ik nog altijd een keer een nieuwe gondel introduceren die dichter bij het daadwerkelijke ontwerp kwam zowel qua vorm als kleur. Een klus die ik lang heb uitgesteld maar ik vond nog wat tijd en besloot de nieuwe gondels te ontwerpen en de verlichting op een andere manier te monteren op de toren althans zo begon het…… Around the world, ik begon er 13 jaar geleden toen nog samen met mijn vader aan zo blijkt uit dit oude filmpje, Ondertussen is er op de gele vinnen na niets meer origineel van en ik heb hem dan ook al meerdere keren verbouwd en verbeterd. Tot de laatste grote update waarbij de oude rode toren werd vervangen voor de nieuwe grijze toren en toen werd ook direct de full color led verlichting op de paal aangebracht. Maar al snel ontstonden er problemen met de manier waarop de verlichting aan de toren was bevestigd. De tape van de verlichting kwam los waardoor de verlichting iets naar voren kwam waardoor de installatie vast liep en niet meer naar beneden kon komen. Ook was de onderkant van de toren nog niet naar mijn zin en wilde ik nog altijd een keer een nieuwe gondel introduceren die dichter bij het daadwerkelijke ontwerp kwam zowel qua vorm als kleur. Een klus die ik lang heb uitgesteld maar ik vond nog wat tijd en besloot de nieuwe gondels te ontwerpen en de verlichting op een andere manier te monteren op de toren althans zo begon het…… En als je dan toch nieuwe gondels besteld dan toch ook maar direct even dat boven bord mee bestellen… En als je dan toch bezig bent dan ook maar de middenbouw opnieuw opbouwen…. De oude iets wat achterhaalde truck uit elkaar en een nieuwe in elkaar. Eind stand de hele molen is aangepakt. Een nieuw draai mechanisme een nieuw rij mechanisme, nieuwe gondels nieuw bord op de toren, nieuwe middenbouw, nieuwe hekken nieuwe vrachtwagens en de onderbouw vernieuwd. Ja zo gaat het meestal met dit soort projecten bij mij je begint met een kleine bestelling en voor je het weet heb je de halve zaak opnieuw opgebouwd! Maar ik ben er ontzettend blij mee en hij draait weer als een zonnetje ! Klaar voor Park Brickadia 2023 😉
Richard-Grunn kermisbrian Ik zie dit topic eigenlijk nu voor het eerst. Maar wat is dit gaaf om te volgen. Vind het prachtig om te zien wat je met Lego kan.
erikjohan1707 Prachtig mooi geworden zeg jouw around the world zweeftoren. Ik ben benieuwd naar de filmpjes van jouw Park Brickadia 2023 die gaan komen. Veel plezier toegewenst voor Park Brickadia 2023
kermisbrian PERS BERICHT De binnenstad werd te klein voor het steeds groter wordende evenement. Het is tijd voor de volgende stap. Park Brickadia gaat uitbreiden ! Het voormalige mainstage terrein wordt bij het kermis terrein getrokken. Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor de kermis en krijgen lokale ondernemers in de stad ook meer de ruimte om hun terras uit te breiden en deel te nemen aan het feest. De main-stage verplaatst naar een gloednieuw terrein direct naast het kermis terrein. Hiermee wordt in een klap het evenement maar liefst 2 keer zo groot ! De mainstage zal worden uitgebreid met een partner en vip deck waar onder het genot van de lekkerste hapjes en drankjes keihard mee gefeest kan worden. Of geniet met een prachtig uitzicht op de mainstage van een heerlijk uitgebreid buffet in Restaurant Brickadia. Tickets voor zowel het restaurant als het vip argument zijn los voor verkrijgbaar. Ook zullen er dit jaar nieuwe showelementen worden toegevoegd. Park Brickadia presenteert Het Kaasblokje 🧀🇳🇱 Geniet van de meest bekende Nederlandse meezingers gecombineerd met de hardste hardstyle beats dit beloofd een spetterend feest te worden!
kermisbrian De zon in je nek veel vrachtwagens in de stad en de geur van diesel. Dat kan maar 1 ding betekenen de stad gaat weer omgetoverd worden tot Park Brickadia. Vanochtend begon het oprijden van de eerste transporten.
kermisbrian Gister ben ik de fotos vergeten te posten maar hierbij de fotos van Park Brickadia 2023 opbouw dag 2 !
kermisbrian Helaas door onverwachte drukte is het mij niet gelukt om verdere fotos te maken van de opbouw van deze editie. Dus we beginnen direct met draai fotos van dit weekend. Welkom op Park Brickadia 2023 !