Hallo!
En zo komen we aan bij de laatste kermis van deze serie, namelijk de Fronleichnamskirmes in het stadsdeel Sterkrade van Oberhausen!
De hele dag echter was er al vertraging met de treinen, wat er helaas in resulteerde dat ik me enorm moest haasten over deze kermis, omdat ik anders simpelweg niet meer thuis kon komen.
Dit resulteerde erin dat ik met kunst en vliegwerk, slechts een dik uur (lees 65 minuten) had voor mijn trein weer terug zou gaan.
Dit wist ik niet van tevoren, en daarom bleef ik dus ook langer in Erkelenz, maar uiteindelijk had ik dik 2 uur vertraging voordat ik aankwam op station Oberhausen Sterkrade.
Ik baalde er echt enorm van, en volgend jaar ga ik dat ook echt anders doen. Maar het is wat het is.
Verder stond er hier gewoon een steengoede kermis, met onder andere de Jules Verne Tower van Goetzke, Octopussy van Markmann, Diamond Autoscooter van Osselman, Ghost Rider van Löffelhardt, een looping the loop (van Oynhausen?), Die Große Geisterbahn van Schütze, Hexentanz van Markmann, Wellenflug van Wendler, Berg & Tal van Schneider, Fighter van Bruch, Beach Jumper van Wegener, Take Off van Ruppert, Auf Manitus Spuren van Heitmann-Schneider, Breakdance van Bruch, klassieke rupsbaahn van Steiger-Bucholz, Atlantis van Kutschenbauer, Konga van Kuchenmeister, 2 autoscooters van respectievelijk Osselman en Weber, een 7d bioscoop, Willy der Wurm, Shake & Roll van Schäfer, draaimolen met etage, Freddy’s circus van Zinnecker, Bellevue van Bruch, Bierdorp en de Crazy clown.
Dit alles stond verspreid over een route die op z’n minst 2.5 kilometer lang was, en waarschijnlijk nog langer, aangezien er sommige afsnijdroutes waren in straten, welke natuurlijk ook extra meters aan route verschaffen.
Vraag me dus niet hoe, maar het is me gelukt er toch een goed verslag uit te toveren, en op tijd weer de trein te halen, maar nogmaals. Dit gaat volgend jaar echt anders, want dat verdient deze kermis! Echt een toppertje onder de duitse kermissen deze Fronleichnamskirmes, welke niet voor niets wordt geadverteerd met Stark, Starker, Sterkrader.
106 foto’s: