Inmiddels heeft het experimenteren met de gondels wat stappen gemaakt. Ik ben voor nu voor de gondels van de Turbo Polyp gegaan. Het is een hele opgave om de gondel goed in een 3D model na te maken. Inmiddels heb ik een basis van het onderstel kunnen maken en een model voor standaard kuip(race)stoelen gevonden. Het namaken van de daadwerkelijke gondels lijkt voor nu wat complexer en vooral tijdrovend. Voor de wat beeldmateriaal van de eerste prototype:
De basis van de gondel.
Kuipstoeltjes en beugels erbij. Dit is zeker niet volledig nagemaakt van het origineel maar aangezien deze op de Octopussy komen (wat dus ook niet in het echt het geval is) vind ik het voor nu ok. Tijd om wat te gaan 3D printen!
Ik ben al best tevreden met de eerste prints! Er zit nu al meer detail in dan de Faller gondels. Het model zal voor 3D printen op deze schaal nog wat verfijnd moeten worden, ik heb eerst dit prototype in elkaar gezet om te kijken of het wel gaat werken.
De Preiser poppetjes zijn een goede manier om de maten en verhoudingen te checken.
De gondel is gemonteerd op een mini kogellager, dezelfde type die ik bij de Break Dancer gondels heb gebruikt. Ik ben er best tevreden over en dit smaakt naar meer, wordt vervolgd! π