Hallo!
Ik zag dat ik wat achter liep, bijna een maand namelijk, dus tijd om wat in te halen!
We gaan weer kris kras door Nederland, en een deel van Duitsland, met in totaal 10 reportages, waarvan 9 van mijzelf, en 1 van een vriend van me.
Deze kermis van die vriend van me wilde ik zelf bezoeken, maar dat was onmogelijk aangezien er een bus staking was.
Maar daarover later meer, we starten op mijn verjaardag, 26 mei jongstleden op de parkeerplaats van de Rijnhal te Arnhem.
Hier staat een goede kermis opgesteld met als uitschieters de Power Surge van Vallentgoed, de Breakdance van Zuidema, de Heroes Cities XXL van Zuidema, en de Magic Mouse van Buwalda.
Ik heb hier ook een ritje gemaakt op de Power Surge, in het kader van: Als mijn maag het enigszins aan kan, wil ik alle nieuwe zaken tenminste 1 keer gedaan hebben.
Maar hierdoor valt een zaak als de Toxic van Moonen gelijk al af, omdat ik zeker weet dat ik daar misselijk uit kom.
De Power Surge is echter best leuk, en goed te doen voor mijn maag. De rit duurde precies lang genoeg, en zoals ik al uit meerdere verhalen heb vernomen klopt het inderdaad dat deze molen enorm soepel is.
Ik zat er met iemand anders in, dus ik weet niet wat de intensiteit is als je er alleen in zit, aangezien de gondels dan meer bewegen, maar deze rit was echt leuk.
Niet dat ik er nog een keer in stap, vanwege meerdere redenen; Je weet nooit of ik er weer met iemand anders in zit, en ze willen het systeem gaan ombouwen dat er ook handmatig gedraaid kan worden, wat dus inhoud dat de ritten potentieel langer zouden kunnen zijn.
En laat de rit zoals ie nu is, gewoon perfect zijn voor mij en mijn maag. Maar goed, ik ben er al veel te lang over uitgewijd.
Ik heb hier op de kermis ook voor het eerst meegedaan aan een kamelenrace, en heb uiteindelijk een super “cute” octopus gewonnen.
Toch maar even de totaal ervaring.
Ik liep langs, en de eigenaar van de zaak was zoals gebruikelijk mensen aan het werven om mee te doen.
In het kader van mijn verjaardag, dacht ik van; Waarom niet. En zo geschiedde.
Er kwam iemand anders die het van de eigenaar over nam, en de eerste paar potjes verloor ik kansloos van de nummer 10.
Ik had geoefend op nummer 8, maar aangezien er mensen meer mee wilden doen, moest ik verhuizen naar nummer , en de nummer 8 ging wel goed.
Later toen de andere nummer 7 weer weg ging, verhuisde ik weer terug naar de nummer 7, en dat ging zo goed dat ik uiteindelijk die ocotpus op de laatste foto won!
Hier heeft ook meegespeeld dat ik meerdere ronden gratis mee mocht doen omdat het m’n verjaardag was, dus hier ben ik de man die het over nam van de exploitant zeer dankbaar voor!
Al met al dus een leuke verjaardagsavond gehad, op een mooie en goede kermis!
28 foto’s: