MutselMirella Vorig jaar tijdens Tilburg was er een pinstoring… en dan blijkt meteen het nadeel van geen contanten meer op zak hebben.
GhostRiderPeter Voordelen aan pin ipv cash….
Ja je ken je kleingeld niet meer verliezen in de attractie😂 Verder❓ Het kost de exploitant in beide gevallen geld om het te hebben (pin) en om het te storten en opnemen bij hun bank ( munt en biljetten)
Het duurt langer voor een pintransactie gedaan is dan cash, en cash werkt idd altijd dat kun je van pin niet zeggen.
Natuurlijk pin ik ook, maar nooit op een kermis en het liefst zoveel mogelijk gewoon cash👍🏻
De nieuwe trent van betalen aan een automaat zal je mij nooit zien doen, zo onpersoonlijk❌
Kermis is interactie met het publiek en dat begint bij het kopen van een kaartje al✔️ (oké voor sommige zuurpruimen in een kassa is het een verbetering 🫢😂😂)
@SarcasmeEric Bij jou is het altijd een feestje, bij Frau Willenborg was het bijna de 3e wereldoorlog
In Noorwegen op de Tivoli’s werkt alles met onbemande POS (Oké, het systeem van een Tivoli is iets anders met centrale betalingen) . Ik heb op de kermis vaker meegemaakt dat een aggregaat uitvalt dan landelijke PIN-storingen. En als ondernemer kun je ook investeren in betaalautomaten die zowel cash als kaartbetaling accepteren. Ja, een PIN-transactie duurt iets langer, maar je kunt wel makkelijk meerdere betalingszuilen plaatsen. Een Break Dance exploitant heeft er nu al twee staan. En heeft de klant behoefte aan interactie vanwege een betaling of kiest de klant voor gemak? De opkomst van de zelfscan kassa, betaalautomaten, bestelautomaten wordt door het publiek omarmd en hebben al bewezen dat de klant liever voor gemak kiest. Op de kermis hecht de klant waarschijnlijk ook meer waarde aan klantvriendelijk grondpersoneel en een operator die alles uit de kast haalt om de klant te vermaken.
Vergeet niet kassa’s moeten ook bemand worden. Bij Achtbanen, Funhouses,Spookhuizen en Reuzenraden is meetal een operator en kassamedewerker nodig. Valt de kassamedewerker weg, kan een exploitant 1 FTE in het jaar besparen in tijd of als personeelskosten. Of kan ingezet worden als service medewerker, wat de klantbeleving alleen maar ten goede komt. Diverse attractie’s kunnen als de betaling via zuilen loopt, op rustige momenten door één persoon geëxploiteerd worden. Goed personeel wordt steeds schaarser en personeelsgebrek zorgt nu al voor veel stress bij exploitanten.