Ik ben zaterdag met een bevriend stelletje en mijn vriendin op de Cranger Weihnachtszauber geweest. Zo tussen 18.00 en 21.00 uur. Het was behoorlijk druk en vooral de eet en drinktentjes hadden genoeg klandizie. Er staan volgens minder grootvermaakzaken als vorig jaar, maar dat heb ik niet als storend ervaren. Het Jupiter Rad heeft een stuk betere indruk als dat kleine (ietwat aparte) reuzenrad die er tijdens de vorige editie stond. Tevens valt op dat ze oud op nieuw niet meegepakt hebben. Dat ging nogal rommelig vorig jaar en dat was toen ook de reden dat Vincent en ik er vorig jaar van afgezien hebben. Ook mist de Bayern Festhalle dit jaar, maar dat is niet erg, want ik vond die weinig toevoegen aan het feest. Hij zorgde zelfs voor negativiteit vanwege het hoger Schlager (en herrie) gehalte. Ook de Schaatsbaan miste, dat is op zich jammer (maar wellicht dekten de baten niet de lasten?)
De Commander en Feuer und Eis zijn voor mij de winnaars dit jaar. Beide hadden het goed druk en voegde echt iets toe aan het feest. De Apollo 13 en Dance Mix hadden het niet druk (wellicht vanwege de kou?)
De Glühwein was tamelijk duur (zeker als je het vergelijkt met de kleinere kerstmarkten, zoals die in Kempen waar wij gisteren waren) maar wel lekker en Steimeister’s Spiegelzelt bood de beste atmosfeer.
Foto’s heb ik enkel met mijn telefoon gemaakt. Dus de kwaliteit is niet de van het.