Ruben-kermisfun Na twee jaar gaat de paasfoor eindelijk weer van start in mijn dorp, joepie!😀 Normaal begin ik ieder jaar met de vraag of er dit jaar weer grootvermaak komt maar dat is dit jaar niet nodig want de Autoscooter kwam deze morgenvroeg al aangereden! de weersvoorspelling ziet er ook goed uit dus we mogen niet klagen. helaas staan er nog geen transporten dus zal ik het met drie foto’s moeten starten.. maar deze avond of morgenvroeg zal er weer een update volgen. Als je niet graag tekst leest of niet graag foto’s ziet zonder kermis. Scrol dan verder naar onder! 😏 de kermis is lopende van 17 april tot 19 April. Het voorlopig nog lege plein, maar daar komt woensdag verandering in. Ik wil jullie ook eventjes laten zien waar de gemeente al jaren mee bezig is, ze willen de kermis verhuizen naar een veldje achter het dorp. dit om geen wegen te moeten afsluiten.. Ik zelf vindt dit een slechte plek, er staat een gebouw voor en een speeltuin. dan gaan we naar de achterkant van het gebouw. Je kan al een klein beetje van de Autoscooter zien! ahaa, daar zien we de autoscooter al staan! De autoscooter bouwt woensdag pas verder na de palmenmarkt. zoals jullie zien, is er nog niet veel te beleven, maar van zodra er maar beweging is hou ik jullie op de hoogte! ik zou zeggen geniet samen met mij van deze Grootste reportage van deze kleine maar gezellige dorpskermis. owja zoals jullie zien ben ik wat aan het experimenteren met mijn logo, hopelijk is het niet te storend.
GhostRiderPeter Ruben-kermisfun owja zoals jullie zien ben ik wat aan het experimenteren met mijn logo, hopelijk is het niet te storend. Dat viel me meteen al op, en niet om te klagen/zeuren maar wat kleiner is fijner, het trekt nu heel erg de aandacht op de foto ipv het onderwerp 😉 (p.s. die paashaasoren zijn wel funnie 😉 )
MutselMirella Ruben-kermisfun Als je niet graag tekst leest of niet graag foto’s ziet zonder kermis. Scrol dan verder naar onder! 😏 Ik vind dat juist erg leuk om te lezen! Van mij mag je dat echt vaker doen hoor. 😉
Ruben-kermisfun GhostRiderPeter Bedankt voor je feedback, Ik pas het meteen aan! Zelf vindt ik die oren ook wel grappig.
Micha Ruben-kermisfun dat dus idd. Veel te groot om eerlijk te zijn. Maar zo’n grapje er in kan ik zeker waarderen.
GhostRiderPeter MutselMirella Ja, prima zelfs, al moet het geen boekwerk worden 😉 Maar een stukkie info is altijd ✔️
Ruben-kermisfun Vandaag onder dit stralend zonnetje was er maar weinig te bespeuren.. aangezien Pasen dit jaar laat valt, staan vele attracties nog tot deze avond op een kermis. morgenvroeg verwacht ik de vliegers en een tweetal kramen uit Geel. maar dit terzijde stond er vandaag al een kraampje!
Ruben-kermisfun Op deze grijze dag, stond de opbouw gepland. de hele dag was het plein leeg en wachtend op de kermis.. Deze update stelt niet veel voor, Kijk je niet graag foto’s met weinig kermis op? kijk naar de volgende update deze avond. De autoscooter staat nog niet opgebouwd. Het plein was rond de middag al volledig leeg.. Om 18:45 stond ik al buiten, net zoals een paar exploitanten. wachtend op 20:30 De avond valt, het regende een klein beetje en dat zorgde voor een mooie regenboog. en dan was het tijd, en die was ik uit het oog verloren.. ik was zo druk met babbelen dat ik dit jaar geen foto’s heb van het oprijden/opbouw, het was iets na 1u toen ik thuis was 😬 Dan ben ik maar in de ochtend effe foto’s gaan maken, maar dat was ook geen top plan.. de mist was erg dik dus kon mijn camera niet focussen. Deze avond of morgenvroeg komt er een deftige update!
Ruben-kermisfun Alles is opgebouwd, gisteren zijn ze met man en macht aan de slag gegaan. Het valt wel op dat er nog geen frituur aanwezig is, terwijl dit het eerste kraampjes is dat moet oprijden.. verder zijn er nog twee lege plekken al twijfel ik of deze nog gevuld worden. De vliegers zijn ondertussen weer van eigenaar veranderd en staat nu op een Nederlandse nummerplaat. Dit stukje blijft me toch irriteren, als je de vliegers wat naar voren schuif. dan kan het kraampje er nog perfect achter! normaal gezien staat de frituur altijd voor het lunapark, nu is er nog spoor van een frituur.. Wat zag mijn oog? gele papiertjes.. toch maar eens gaan kijken! ahaa, hier komt nog iets te staan, is het misschien de frituur? Wat kan ik verder nog vertellen, vroeger stond hier ook nog kermis. maar door het gemeentebestuur zo een vijfentwintig jaar geleden.. staat er nu niets meer. hoe dit precies komt weet ik niet volledig.
Ruben-kermisfun En toen kwam vrijdag de verassing van de kermis. Wat ben ik ontzettend blij! Je ziet zelden een kleine dorpskermis terug worden zoals hij ooit was.. Maar hier gebeurd het toch 😀 Omhoog met die handel! en teug naar beneden om de trappen naar beneden te doen. Nog niets posten aub, er komt nog een deel.
Ruben-kermisfun Zelfs de achterkant is prachtig! De mooie vlaggen erop. 😃 en terug omhoog.. Wat een prachtige lambada!! even alles testen. Je ziet de lambada van overal.. Ook de prachtige frituur staat er! En we mogen deze mooie autoscooter niet vergeten! Ik heb het eventjes opgezocht, het zo een twaalf jaar geleden dat er een lambada stond. Alleen stond er toen nog een lambada bij en heel vroeger nog een bidule.. Alleen stond het toen op gemeentelijk gebied en nu op een privé terrein Morgen weer een update.
Ruben-kermisfun Gisteren was de eerste dag, en die werd meteen goed bezocht!de kermis wat tot elf open.. De kermis is lopende van 17/04 tot 19/04 perfect combineerbaar met: Bergom-Houtvenne-Herentals Gisteren het schokkende nieuws gehoord dat de voormalige uitbater is komen te overleden. Daarom effe wat foto’s van deze prachtige molen. nu reist hij verder onder zijn zoon, J. Kindermans Nog niets posten aub, er komt nog een deel.
Ruben-kermisfun De kermis is ondertussen afgelopen, maar hier zijn eindelijk de laatste foto’s! Terwijl de vlaggen nog wapperen, Zijn de eerste kraampjes al aan het opkuisen. Bij de autoscooter hebben ze al wat afgebroken. De kettingmolen is ondertussen al afgebroken. Terwijl iedereen verder afbreekt. Gaan de dingen voor de jeugd nog verder.. Nog niet posten, er komt nog een deel.
Ruben-kermisfun Ook bij de lambada zijn ze begonnen met afbouw! Als eerst gaan de hekken bij de trap eraf, Deze worden onder de bank gelegd. Dan plaatsen ze dit. Als de achterwand inklapt, Dan rust het op deze paaltjes. En toen werd het wel heel donker.. De kassa wordt naar achter geduwd. Ook de Lichtmasten hebben een vaste plaats. Dan gaat hij voor de eerste keer naar beneden. En de vlaggetjes gaan eraf.. En hop, weer een stukje omhoog. Deze keer met de trappen! En dan worden de zijkanten ook weer ingeklapt. Nog hoger! Tot de voorbouw compleet op het transport staat en vast. En dan weer naar beneden.. Owja de naam moet ook nog worden verhangen! Wat is het toch een mooie stukje techniek! :-) Het lunapark gaat ook beginnen. Dag mooie lambada! Tot de volgende kermis.. Dan nog snel effe gaan kijken wat er nog wat stond.. Alles is al weg, de vliegertjes zijn bijna klaar. Ook de autoscooter is bijna klaar terwijl het lunapark en de frituur nog moeten beginnen! Dit was het voor Houtvenne, op naar de volgende!
MutselMirella Ruben-kermisfun Wat is het toch een mooie stukje techniek! :-) Dat is wat kermis zo speciaal maakt en zo mooi om te zien. 😊😎 Bedankt weer voor je foto’s!