JKoopal Als je voor je werk in quarantaine moet in een hotel voor 3 weken ja dan houdt je wat tijd over en die tijd wou ik gaan benutten om verder te gaan of nou ja eigenlijks opnieuw beginnen met een breakdance no2 van lego. Naar veer zoeken filmpjes kijken maar vooral proberen en opnieuw beginnen veranderen en weer veranderen denk ik dat ik een aardig eind op weg ben. Ik ben nu denk ik anderhalve week bezig voor zo een 12 a 13 uur per dag ( wat moet je anders als je je hotel kamer niet uit mag) dus ja er zitten wel uren in. Hier ben ik begonnen met middelste gedeelte vanuit de breakdance no3 hier zat wel iets bij waar ik mee van start kon gaan. Daar kwam dit uit alleen aangezien ik werk met trailers en vrachtwagens van 8 studs breed vond ik dit onacceptabel aangezien ingeklapt het breedste punt toch aan beide kant anderhalve stud uit zou steken. Dus weer opnieuw aan de puzzel gegaan en overal toch wat weg weten te halen met als resultaat. Daarna ben ik met alleen de gele support aan de gang gegaan kruisje maken gondels erop elke keer één stud naar buiten of naar binnen kruizen draaien zodat je op het punt komt dat ze de gondel het dichtst tegen elkaar aan staan past dit nee alle 6 de kruizen weer één stud naar buiten is dit wat ja dit is wel wat. Dit was de eerste uitgang waar ik op zich wel tevreden over was later zijn nog wel kleine dingen veranderd. Dat waren een paar foto’s dat die ook inderdaad helemaal in kan klappen nou zit in met de middenton op 9 studs dus een halve stud buiten de midden bouw daar kan ik mee leven. Hier dan de middelbouw zo goed als klaar hier zijn ook nog enkele aanpassingen gedaan. Hoe de middelbouw nu is is de hele bouw 8 breed ik heb hier dan helaas geen ruimte om de hekjes op de trailer te bouwen zoals de breakdance van Bonner wel heeft hier ga ik nog een keer aandacht aan besteden alleen de motoren zitten mij een beetje in de weg. Toch ook nog overwogen of ik andere wielen zou gebruiken zoals ik die ik bij mijn airwolf gebruikte die ik eigenlijks altijd gebruik voor zowel vrachtwagen als aanhanger maar naar kijken toch maar eens ander wielen gebruikt onder transport aangezien er in het echt ook hoogte verschil in zit. Daarna begonnen met de vloer aangezien een 6 kruiser een mooie graden verdeling heeft was/is dit verrassend mooi te bouwen. de stand heb ik zo gekregen door de middelbouw te kantelen en onder op elke arm een blokje te zetten om zo de afstand gelijk te krijgen van de vloer zodat die vrij kan draaien. Hier de molen er weer in geplaatst, ik gebruik vaak meerdere mappen om te bouwen dit vind ik zelf makkelijk werken zodat ik ergens bouw en in een andere map samen kan voegen. De eerste opzet met achterwand. Hier logo gemaakt dan kom je er toch achter dat je wel beperkt bent qua formaat en mogelijkheden van de lego om figuren te maken/ ontwerpen. dan de middelton veel werk maar er zijn ook nog wel wat dingen die ik wil aanpassen de diamant is mij nog niet helemaal naar mijn zin. Wel heb ik er 16 vlaggetjes op weten te krijgen, ook hier zaten echt weer uren en uren werk in om dit te krijgen hoe die nu is. Dan was de vloer aan de beurt eerst alles gewoon grijs ik ben nog aan het kijken geweest of het anders kon, helaas zijn er maar 2 kleuren van dit type plaatje dus helaas zwart of grijs. Wel is elk deel opgedeeld in 4 stukken zodat het niet 1 grote plaat wordt die dan weer op transport moet komen. Doordat ik de vloer weer in een aparte map heb gemaakt is het heel overzichtelijk en makkelijk om dingen aan te passen en zodoende toch aan de gang gegaan met het zwart wil geblokte, hier ga ik nog naar kijken of ik toch een 2×2 plate ga gebruiken ipv een 1×1. De breakdance van Bonner heeft wel eens waar 3 rijen zwart wit geblokt misschien dat mij dat ook nog wel gaat lukken en dat ik dit ga aanpassen. Hier alles bij elkaar gevoegd en ook de middenton van wat meer kleur voorzien. Ondertussen was de voorvloer mij niet naar het zin aangezien die veelste breed uitliep en heb ik deze aangepast door ipv plaatjes van 4 naar 3 te gaan ik heb van tevoren de complete buitengrens aangegeven doormiddel van die 3hoekjes. Die grond maat is in werkelijkheid 25mx25m ik handhaaf 3studs is 1 meter dus 75 studs vandaar dat je die rode driehoekjes ziet zwefen. Ik hoop zelf bij terugkomst rond de kerst toch wel een begin te maken met het werkelijk bouwen van deze breakdance. Ik ben nog wel opzoek naar informatie of nou ja foto van de backwall zodat ik die ook na kan maken maar veel foto’s zijn met dakjes en molen ervoor of een gekke hoek dus daar kom ik nog niet ver mee mocht iemand foto’s hebben die bruikbaar zijn zou ik die graag ontvangen. Tot zover deze post ik hoop dat ik het eindresultaat ook voor elkaar ga krijgen!
DennisvO Mooi project dit, ziet er al goed uit, heel benieuwd naar de bouw zelf. Ik heb zelf ook een no2 gemaakt van Lego, en ik kan je als tip mee geven dat je het gewicht van de schijf en kruizen niet moet onderschatten, daar heb ik zelf nog redelijk wat problemen mee gehad.
JKoopal Weer een paar foto’s van de breakdance Hier één foto van de hele breakdance met de kassa, de voorste lichtmasten hebben een ja soort van sterretje dit worden uiteindelijk sterren zoals in het echt. Ook een klein begin gemaakt met transport dit was de eerste maar was gelijk al niet tevreden dus een nieuwe opzet gemaakt. Hier de 3 eerste drie trailers de voorste heeft al wat extra balken voor de gondels te ondersteunen en de 2 extra armen. Hier nog een paar details van de control room de tegeltjes links op de toonbank wil ik veranderen naar een tegeltje met opdruk van het controlepaneel. Ook ben ik even begonnen om te kijken of ik het op de trailers kon krijgen al snel kwam ik tot de conclusie dat dit bij langer naar niet gaat passen aangezien ik met plaatjes werk dus even alle plaatjes weggehaald en deze vervangen door baseplates daarom ook even parts designer van studio geïnstalleerd om wat baseplates te snijden en deze te verwerken in het model dit komt meer in de richting.