De laatste dagen ben ik gestart met het weer opbouwen van mijn spookhuis. Dat is de eerste keer na de tentoonstelling in Lutjebroek. Daar is wel het een en ander kapot gegaan…
Ik ben gevraagd om bij ’n Haloween-event mijn spookhuis neer te zetten. Dat is dus ’n goede reden om weer aan de slag te gaan!
Als eerste heb ik alle houtverbindingen nagekeken en voorzien van pinnen en schroefverbindingen op de plaatsen waar die nog niet aanwezig waren. De baan wordt hierdoor weer wat stabieler en ook kunnen de verbindingen niet meer onbedoeld losschieten.
Vervolgens heb ik de hele baan van permanente stroom voorzien (de start/stopstrip werkt daardoor nog niet). Ik wilde éérst de wagens goed aan het rijden hebben. Tot mijn verbazing rijden ze (alhoewel te snel, maar dat probeer ik nog aan te passen) ’n stuk beter als in Lutjebroek. Hoe dat kan weet ik ook niet…
De volgende stap zal zijn om de veiligheidsstrip (ter voorkoming van botsingen) weer aan te sluiten dan kan ik de besturing ’n heel eind op zijn beloop laten en tussendoor ’n bakkie koffie drinken!
Dit is het filmpje van vandaag waarop te zien is hoe de wagens op dit moment rijden.